Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Které firmy dosáhnou na program COVID? Máme odpověď

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Ministerstvo průmyslu a obchodu zveřejnilo seznam příjemců v programech COVID prostřednictvím úvěrů a záruk. Společnost Bisnode provedla analýzu úspěšných žadatelů – z 1 332 subjektů 90 % tvoří právnické osoby, s jasnou převahou společností s ručením omezeným, nejvíc žadatelů má sídlo v Jihomoravském kraji, Praze a Moravskoslezském kraji. Téměř 70 % příjemců má tržby v rozmezí 10–200 milionů korun. Podpora míří nejčastěji k firmám podnikajícím v silniční nákladní dopravě, stravování nebo obchodu s automobily.

„Podrobná analýza ukázala, že mezi úspěšnými žadateli o státem ručený úvěr v programu COVID převažují stabilní společnosti s nejvyšším Bisnode ratingem A – AAA a u žádného z příjemců neevidujeme negativní událost. Jediným nešvarem je fakt, že třetina firem, které čerpají státní podporu, nesplnila informační povinnost, tedy nezveřejnila finanční výkazy za rok 2018, a tím porušila zákon,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Spektrum úspěšných žadatelů o státem ručený úvěr je pestré, čítá více než 300 různých oblastí činnosti. Největší počet příjemců podniká v silniční nákladní dopravě, stravování, obchodu s automobily, ubytování a nespecializovaném velkoobchodu.

V programech COVID byly nejčastěji úspěšné malé a střední firmy s ročním obratem mezi 10 a 30 miliony korun, což přestavuje téměř pětinu příjemců. Následují společnosti s obratem 30 – 60 milionů korun a 100 – 200 milionů korun, shodně se zhruba 17,5 % na celku.

Témata:  program COVID,  firmy

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy