Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čechy na internetu lákají čínské mobily a kávovary

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

O které zboží se Češi na internetu před Vánocemi nejvíce zajímají? Podle analýzy společnosti Colpirio táhly v listopadu především čínské mobily a iPhony, levné notebooky, kávovary, kuchyňské roboty, ale třeba také 3D tiskárny, vrtačky, sekery, kozačky, peněženky a kolonožky.

Společnost Colpirio, která umí analyzovat chování internetových uživatelů a na základě toho jim doručovat reklamy, jež pro ně budou s vysokou pravděpodobností relevantní a zajímavé, v průběhu listopadu sledovala, o jaké zboží se Češi na internetu zajímali více než v předchozích 6 měsících. Nárůst zájmu u většiny ze stovek analyzovaných položek souvisel především s vánočními nákupy, zimní sezónou, popřípadě výprodeji konkrétních výrobců či prodejců.

V kategorii mobilních telefonů v listopadu výrazně vzrostl zájem o čínské značky Xiaomi (Xiaomi Redmi 4A a 4x) a Huawei (Huawei P8 Lite a P9 Lite), především v kategorii do 5 tisíc korun, a modely Apple iPhone 6 a iPhone SE, které se oba prodávaly kolem 10 tisíc korun. Zvýšenému zájmu se těšil také náramek Xiaomi MiBand 2. Uživatelé se na českém internetu v listopadu také zajímali o nejlevnější notebooky s cenovkou pod 10 tisíc korun, především šlo o modely Acer Aspire One, Lenovo IdeaPad Yoga a Umax VisionBook. Populární byly také počítačové tablety, například Lenovo TAB3.

V oblasti spotřební elektroniky byl v listopadu patrný zvýšený zájem o televizory LG a Samsung s úhlopříčkou 43 až 60 palců (např. modely Samsung UE43MU6172, Samsung UE50MU6172, LG 43UJ620V, LG F60J5WN4W), novou herní konzoli Microsoft Xbox One X a elektrická vozítka, tzv. kolonožky a hoverboardy. Nadstandardní popularitě se těšily také 3D tiskárny, modelové železnice H0 a autodráhy.

Mezi domácími spotřebiči se největší popularitě těšily kuchyňské roboty (Bosch MUM4880, Kenwood Major a Prospero), kávovary značek DeLonghi, Saeco a Krups a robotické vysavače (např. Vileda ViRobi Slim). Z domácích potřeb byl v listopadu zvýšený zájem o vykrajovátka, formičky na plněné cukroví, razítka na sušenky, tlakové hrnce a šunkovary. Z nářadí přitahovala pozornost aku vrtačka Einhell Blue BT-CD, štípací sekera Fiskars, kompresor Metabo Power 180-5 a rázový utahovák Güde ESS 350. V kategorii módy byl největší zájem o dámské sezónní zboží: sněhule, bundy s kapucí a kozačky. Zvýšený zájem byl také o pánskou zimní obuv, kožené peněženky a tašky.

TOP produkty na českém webu

Einhell Blue BT-CD 14,4 2B aku vrtačka

Apple iPhone 6 32GB space grey

3D tiskárna Renkforce RF100

Fiskars A 19 štípací sekera

Huawei P9 Lite Dual SIM

Lenovo TAB3 7 Essential 16 GB

Zdroj: Colpirio.com, 2017/11

Témata:  lidé nákupy internet e-shopy počítače

Související

Aktuálně se děje

4. listopadu 2025 10:37

Vidíte nenávist nebo podvod na internetu? Nahlaste ho, radí dTest

Setkali jste se někdy s komentářem na sociálních sítích, ve kterém autor podporuje násilí či terorismus? Zaznamenali jste příspěvek se soukromými fotografiemi sdílenými za účelem poškození pověsti vyobrazené osoby? Anebo jste na online tržišti narazili na podvodného prodejce? I na takové příklady nezákonného uživatelského obsahu na internetu si Evropská unie došlápla takzvaným Aktem o digitálních službách (DSA). A ať už se nezákonný obsah týká přímo vás, nebo ne, máte právo jej nahlásit provozovateli dané internetové stránky.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

OSVČ čeká od ledna skokový růst odvodů. Vláda nemá čas změnu zvrátit

Vláda ve svém programovém prohlášení slibuje, že zastaví zvyšování vyměřovacího základu pro sociální pojistné OSVČ, které tak zůstane na 35 % průměrné mzdy. To se jí ovšem do začátku ledna, kdy má ke změně dojít, nemůže podařit. Na legislativní proces jednoduše nezbývá dostatek času. Reálně tak k plánovanému snížení odvodů OSVČ může dojít spíše až od roku 2027, upozorňuje Petra Pospíšilová, vedoucí daňového poradenství BDO.