Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Standard & Poor's hrozí snížením ratingu 15 zemí eurozóny

Standard & Poor's hrozí snížením ratingu 15 zemí eurozóny

Foto: DataLife

Mezinárodní ratingová agentura Standard & Poor's zvažuje snížení nejvyššího ratingu Evropského fondu finanční stability (EFSF) v případě snížení ratingů zemí s nejvyšší známkou AAA. Informovala o tom v úterý agentura Bloomberg.

Standard & Poor's tak zařadila rating EFSF do tzv. režimu pozorování s negativním výhledem s tím, že rating EFSF by z nejvyšší úrovně AAA mohla snížit o jeden či dva stupně.

Agentura Standard & Poor's přeřadila v pondělí rating 15 zemí eurozóny do režimu pozorování s negativním výhledem. Do tří měsíců tak o nejvyšší rating může přijít například i největší evropská ekonomika - Německo.

Ratingová agentura Standard & Poor's o hromadném snížení ratingových známek uvažuje především kvůli přetrvávající nejednotnosti evropských politiků při řešení dluhové krize. Snížení ratingu o jeden stupeň hrozí například i Německu, rating Francie by agentura mohla snížit dokonce až o dva stupně.

Témata:  EU standard a poor's

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.