Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

82 procent českých firem má problém najít zaměstnance

práce v kanceláři
práce v kanceláři
Foto: Pixabay

Podle nejnovější studie Aptitude Research (Recruitment Marketing Index 2017) až 70 % společností plánuje investovat do technologií, které pomohou zlepšit nábor zaměstnanců. Pouze 18 % firem v Česku má dostatek uchazečů, 82 % společností má problém uchazeče najít. Vyplývá to z průzkumu Stav HR Marketingu v ČR. Jen necelá polovina náborových specialistů přitom podle průzkumu aktivně využívá marketingových kampaní.

Z aktuální studie společnosti Aptitude Research vyplývá, že až 70 % společností má v plánu investovat do technologií, které pomohou zlepšit nábor zaměstnanců v následujících 12 měsících. „Pro 73 % specialistů v oblasti náboru bylo při výběru náborového softwaru prioritou zlepšení výběru kandidátské zkušenosti, 65 % kladlo důraz na hodnocení před nástupem do zaměstnání a 62 % personalistů hledá nástroje na podporu větší rozmanitosti při náboru,“ komentovala výsledky studie Gabriela Kodenková ze společnosti Talentica, která se zaměřuje na nábor technicky zaměřených pracovníků.

Necelá pětina firem v ČR má dostatek uchazečů

Podle nejnovější ankety Stav HR Marketingu v ČR, kterou realizovali experti z náborového marketingu Chytrý nábor, má pouze 18 % firem v Česku dostatek uchazečů, 82 % firem má problém uchazeče najít.

„Velmi důležité je proto sledovat a začít využívat nové trendy a technologie. Moderní nábor zaměstnanců jde uchazečům vstříc a oslovuje je aktivně. Firmy by měly dlouhodobě pracovat na značce zaměstnavatele a budovat si s uchazeči vztah. Měly by se snažit být uchazečům dlouhodobými partnery v profesní oblasti. HR marketing jako takový a především otevřená komunikace s uchazeči prostřednictvím sociálních sítí se proto stávají důležitou součástí náboru," vysvětlila personalistka Gabriela Kodenková.Dle průzkumu společnosti Mazars a Vilímková Dudák & Partners však jen 48 % náborových specialistů aktivně využívá marketingových kampaní k oslovení vhodných uchazečů. Odborníci se přitom shodují, že správně nastavená marketingová kampaň může firmě výrazně pomoci v konkurenčním boji o získávání zaměstnanců. „Dobře cílená náborová kampaň může pomoci ve zviditelnění firmy na trhu, ale také ke zvýšení povědomí o firmě jako o potenciálním zaměstnavateli. Za velmi důležité považuji informovat o plánované náborové kampani stávající zaměstnance. Ze zkušenosti víme, že atmosféru ve firmě častokrát narušuje právě špatná komunikace směrem dovnitř. Jen spokojený zaměstnanec doporučí práci ve firmě svým přátelům či rodině. Odměnou jim může být mimořádná odměna, která nemusí být nutně peněžitá. Může jít o den placeného volna nebo např. vzdělávací kurz,“ vysvětlila Jana Boštíková ze společnosti Mazars.

Témata:  zaměstnanci zaměstnavatelé práce ekonomika nezaměstnanost firmy

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

19. listopadu 2025 10:00

Zimní ranní rituály mohou vyjít draho: pokuty za běžící motor i sníh na autě

Zimní rána v Česku mají svůj stereotyp – rychle nastartovat motor, zapnout topení, vzít škrabku do ruky a doufat, že než led povolí, stihnete dopít kávu. Právě tato běžná praxe ale může řidiče stát pokutu. Stejně tak riskují ti, kdo vyjíždějí se zbytky sněhu a ledu na střeše nebo kapotě. Ačkoli tyto situace mnoho lidí nepovažuje za nebezpečné, zákon je vidí jinak – jako zbytečné obtěžování nebo dokonce ohrožení ostatních.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy