Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

DTest varuje! Pozor na praktiky obchodu ceskymobil.cz!

DTest varuje! Pozor na praktiky obchodu ceskymobil.cz!

Foto: Nokia

Aktivity elektronického obchodu ceskymobil.cz jsou pochybné a zákazníci by si měli na tento e-shop dát velký pozor, varují v pondělí právníci spotřebitelského časopisu dTest. Obchod prodával mobilní telefony z šedého dovozu a klienti, kteří na původ telefonů přišli, se nedočkali vrácení peněz.

"V momentě, kdy zákazníci na původ telefonů přišli, využili svého práva do 14 dnů od smlouvy odstoupit a zaslali zakoupený mobil zpět. Vrácení peněz se však již nedočkali. Stejným způsobem obchod 'vyřizuje' i reklamace, kdy zákazník mobil obchodu zašle za účelem jeho opravy. A už jej rovněž nikdy neuvidí," uvedl právní poradce časopisu Jan Votočka. Poškozených se podle jeho slov přihlásily už desítky. Podle dTestu se však nejedná o klasický případ podvodů internetových obchodů. Ve většině případů se nepoctiví obchodníci snaží od zákazníka vylákat platbu předem, peníze skončí na účtu v zahraničí a klient své zboží nikdy nedostane.

"Tento obchod však není klasickým případem podvodu na internetu, jeví se nám spíše jako pokus vydělat na prodeji telefonů z šedého dovozu, který se svým majitelům vymkl z kontroly," dodal Votočka.

Odborníci proto radí nakupovat v ověřených obchodech, a to i v době předvánočního shonu, kdy jsou kvůli stresu zákazníci ochotni dárky nakupovat kdekoli a za jakýchkoli podmínek.

"Zákazníci by se měli mít na pozoru, zvláště když neznámý internetový obchod nabízí jinde již zcela vyprodané zboží skladem a ještě ve vysokém počtu," radí Votočka a jedním dechem dodává, že nepovedená grafika internetových stránek nebo nízká cena nemusí být poznávacím znamením podvodníka.

"Čas po Novém roce je také pravidelně obdobím zvýšeného počtu stížností lidí, kteří sedli na lep nějakému podvodnému obchodu. Dá se očekávat, že letos bude takových případů rekordní množství," uzavřel Votočka.

Témata:  obchody

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.