Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Renault nabídne nejlevnější automobil na světě

Francouzská automobilka Renault se pustila do vývoje miniauta, které by mělo být nejlevnější na trhu a přitom zachovávat evropské standardy. Míří s ním především na rozvíjející se trhy, časem se ale nejspíš objeví i v Evropě, uvedl deník La Tribune.

Automobilka předpokládá, že cena nového minivozu se bude pohybovat okolo 2500 eur, tedy 64 000 korun.

Zatím drží titul nejlevnějšího sériového auta Nano od indické automobilky Tata Motors. Nano se začalo prodávat v roce 2009 za cenu v přepočtu 40 000 korun. Jeho charakteristiky ovšem vůbec nesnesou evropská měřítka.

Renault bude na vývoji minivozu spolupracovat se svým partnerem Nissanem. Obě automobilky přitom mají s vývojem vozů nejmenší třídy velké zkušenosti. Nissan má na trhu už několikátou generaci modelu Micra. Renault zase objevil možnost stavět miniauta na základě variabilní jednoprostorové karosérie. Jeho Twingo zanedlouho oslaví dvacet let v prodeji a těší se téměř kultovnímu statusu.

Témata:  auta Renault

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.