Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Renault nabídne nejlevnější automobil na světě

Francouzská automobilka Renault se pustila do vývoje miniauta, které by mělo být nejlevnější na trhu a přitom zachovávat evropské standardy. Míří s ním především na rozvíjející se trhy, časem se ale nejspíš objeví i v Evropě, uvedl deník La Tribune.

Automobilka předpokládá, že cena nového minivozu se bude pohybovat okolo 2500 eur, tedy 64 000 korun.

Zatím drží titul nejlevnějšího sériového auta Nano od indické automobilky Tata Motors. Nano se začalo prodávat v roce 2009 za cenu v přepočtu 40 000 korun. Jeho charakteristiky ovšem vůbec nesnesou evropská měřítka.

Renault bude na vývoji minivozu spolupracovat se svým partnerem Nissanem. Obě automobilky přitom mají s vývojem vozů nejmenší třídy velké zkušenosti. Nissan má na trhu už několikátou generaci modelu Micra. Renault zase objevil možnost stavět miniauta na základě variabilní jednoprostorové karosérie. Jeho Twingo zanedlouho oslaví dvacet let v prodeji a těší se téměř kultovnímu statusu.

Témata:  auta Renault

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.