Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Renault nabídne nejlevnější automobil na světě

Francouzská automobilka Renault se pustila do vývoje miniauta, které by mělo být nejlevnější na trhu a přitom zachovávat evropské standardy. Míří s ním především na rozvíjející se trhy, časem se ale nejspíš objeví i v Evropě, uvedl deník La Tribune.

Automobilka předpokládá, že cena nového minivozu se bude pohybovat okolo 2500 eur, tedy 64 000 korun.

Zatím drží titul nejlevnějšího sériového auta Nano od indické automobilky Tata Motors. Nano se začalo prodávat v roce 2009 za cenu v přepočtu 40 000 korun. Jeho charakteristiky ovšem vůbec nesnesou evropská měřítka.

Renault bude na vývoji minivozu spolupracovat se svým partnerem Nissanem. Obě automobilky přitom mají s vývojem vozů nejmenší třídy velké zkušenosti. Nissan má na trhu už několikátou generaci modelu Micra. Renault zase objevil možnost stavět miniauta na základě variabilní jednoprostorové karosérie. Jeho Twingo zanedlouho oslaví dvacet let v prodeji a těší se téměř kultovnímu statusu.

Témata:  auta Renault

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.