Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Globus o prvním adventního víkendu vydělal víc, než loni

V průběhu prvního adventního víkendu se v obchodních řetězcích Globus prodalo více zboží, než v minulém roce touto dobou. Převažovalo klasické vánoční zboží, uvedl pro agenturu Mediafax Boris Malý, ředitel marketingu společnosti.

„Největší zájem byl v průběhu víkendu o vánoční věci, jako jsou čokoládové figurky na Mikuláše a kolekce na vánoční stromečky,“ řekl Malý. Větší zisky z prodeje potravin očekává před Vánoci a mezi svátky.

„Před Silvestrem se bude klasicky nakupovat hlavně více alkoholu,“ očekává Malý. O víkendu se dále zvýšil prodej u hraček, elektroniky, parfémů a dárkových kazet.

„K většímu prodeji přes víkend určitě pomohlo i počasí. Kdyby pršelo nebo sněžilo, zisky by možná nebyly takové,“ dodal.

Ostatní velké obchodní řetězce (Ahold, Makro a Ikea) poskytnou informace o víkendových tržbách v pondělí.

Témata:  obchody

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.