Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé nejvíce nakupují v e-shopech během pracovní doby

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Mohlo by se zdát, že nákupy v e-shopech, které jsou otevřené 24 hodin denně a sedm dní v týdnu, nemůže ovlivnit počasí ani roční období. Opak je pravdou.

Lidé nakupují on-line nejvíce za nepříznivého počasí, a to o více než 20 % než slunečného počasí. V létě musí e-shopaři vynaložit větší úsilí, aby své zboží dobře prodali, v této době využívají zákazníci o cca 15 % častěji než je roční průměr možnost nákupů přes mobilní zařízení. Obecně platí, že většina objednávek přichází v dopoledních hodinách, tedy během pracovní doby.Rozložení nákupů během celého roku funguje podle zaběhnutých schémat. Hlavní sezonou jsou vánoční nákupy a novoroční výprodeje. Na toto období se e-shopaři vlastně připravují celý rok. „Od poloviny září do konce ledna proběhne 55 % objednávek. Kdy přesně začínají vánoční nákupy, ovlivňuje i počasí. Například minulý rok to bylo vzhledem k téměř tropickým zářijovým teplotám posunuto o téměř tři týdny v porovnání s předchozími lety,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Nejnižší prodeje jsou v únoru, dochází k poklesu o 6 % oproti ročnímu průměru a o 40 % vůči období vánočních nákupů. Jaro je pro e-shopaře klidnějším obdobím, po novoročních výprodejích mají tak čas dát svůj e-shop dohromady, modernizovat a poučit se z chyb. V létě pak e-shopaři musí vynaložit větší úsilí, aby oslovili své zákazníky. Ideální je, když mají sezónní zboží. Lidé v tomto období nakupují přes mobilní zařízení v 55 % případů a toto procento bude i nadále stoupat. Díky tomu mohou nakupovat z pláže nebo výletu.„Sledovali jsme také chování nakupujících ve vztahu k počasí. Ukázalo se, že za deštivého nebo nepříznivého počasí lidé logicky nechtějí opouštět teplo domova a raději vše potřebné nakoupí přes internet,“ doplňuje Miroslav Uďan.Nejvíce nákupů proběhne v dopoledních hodinách mezi 10. a 12. hodinou, další vlna je pak kolem 20. hodiny. „Jak je vidět, nakupující využívají pracovní dobu, aby si v klidu vybrali, porovnali a objednali požadované zboží v e-shopech,“ říká Miroslav Uďan a dodává: „Nákupy na internetu ovlivňují jednorázové krátkodobé události, jako jsou olympiády nebo různé sportovní události. To má často za následek, že jeden segment v dané době je posílen, jiný naopak utlumen. Nákupy obecně ovlivňují i mimořádné náklady spojené například s placením DPH nebo daní. Lidé naopak nejvíce utrácejí  po 10. dni v měsíci, tedy po výplatě.”

Témata:  internet e-shopy počítače

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

17. dubna 2024 12:14

Za dobu našeho členství v EU vzrostlo bohatství průměrného Čecha o více než 40 procent

Od vstupu do Evropské unie (EU) nám vzrostl reálný HDP v přepočtu na obyvatele o více než 40 %, a to z 480 tisíc korun v roce 2004 na 675 tisíc korun v roce 2023. Průměrná spotřeba domácností vzrostla o 22 %, tedy z 248,5 tisíce korun v roce 2004 na 302 tisíc korun v roce 2023. Pokud by Česko nebylo součástí EU, dařilo by se nám ekonomicky hůře. HDP v přepočtu na obyvatele za loňský rok by bylo o pětinu nižší (o 130 tisíc korun) a spotřeba domácností by se snížila o třetinu (o 100 tisíc korun).

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.