Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

E-shopy se vzpamatovávají z příchodu EET

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

E-shopaři se s EET vyrovnali každý po svém. Lze říci, že v této sféře nedošlo k žádnému hromadnému ukončování podnikání kvůli neznalosti práce s počítačem nebo absenci internetového připojení, jak tomu bylo u drobných obchodníků.

Část e-shopů se vyhnula povinnosti evidence tržeb tak, že zrušila možnost on-line plateb, nicméně se jednalo pouze o 5 % z těch, které tuto službu nabízely. Ze všech internetových obchodů, na které se nutnost EET vztahuje, má v současné době již více než 90 % nějaké řešení, k 1. březnu přitom mělo elektronickou evidenci vyřešeno pouze 50 % z nich.

Mnozí e-shopaři do posledního dne věřili, že se jich povinnost evidence tržeb nakonec přeci jen týkat nebude. Nicméně do druhé vlny se musely nakonec zapojit všechny internetové obchody, které nabízely možnost hotovostních i on-line plateb. Jednalo se přibližně o 35 % všech e-shopů. „V médiích se často hovořilo o tom, že většina e-shopů on-line platby nebude již nabízet. Ukázalo se, že k masivnímu rušení nedošlo, ke konci ledna je nabízelo 8,7 % internetových obchodů. Před zavedením EET, se zhruba 5 % z nich od on-line plateb odklonilo. Je nutné mít na paměti, že tento druh platby výrazně zlepšuje uživatelský komfort nakupujících, a proto další pokles neočekávám. Spíše se domnívám, že až opadne určitá hysterie kolem EET, získá opět na popularitě. Od začátku roku naopak došlo k šestinásobnému nárůstu uživatelů, kteří zavedli pro své zákazníky možnost platby Twisto. Ač se jedná o druh on-line platby, nespadá do povinnosti evidence tržeb. Tak razantní nárůst v tak krátkém časovém období jsem za své působení ještě nezažil,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.E-shopy se se zavedením povinnosti EET vyrovnaly poměrně dobře. Ti, jejichž internetový obchod funguje na komerční platformě, mají často řešení od svého providera a praktický dopad na ně byl minimální. Více práce a financí museli do systému vložit majitelé e-shopů na míru nebo opensource. „Po několika týdnech provozu EET sledujeme, že někteří e-shopaři se porozhlíží po lepším řešení. Často to řešili bez rozmyslu a na poslední chvíli a nyní si uvědomují, že mohou za své peníze získat i něco více než jen řešení pro EET. Musím také konstatovat, že nás všechny překvapilo, že systém zvládl nápor na jedničku a do dnešního dne jsme nezaznamenali žádné výpadky,“ uzavírá situaci kolem EET Miroslav Uďan.

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb) e-shopy ekonomika počítače

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.