Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi lační po výhodných dovolených. Velký zájem je o zájezdy First Minute

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Češi mají v letošní sezóně výrazně vyšší zájem o výhodné dovolené v režimu First Minute. Vyplývá to z aktuálních statistik cestovní agentury Invia. Od říjnového spuštění prodeje si letní dovolenou koupilo o 82 % více osob než loni ve stejném období. Přitom největší zájem o nákup First Minute pobytů je obvykle v druhé polovině ledna. U turistů i letos vedou tradiční dovolenkové destinace. Významně vzrostla poptávka po zájezdech do Egypta a Tunisu.

Zatímco poptávka po First Minute dovolených se v porovnání s loňským rokem výrazně změnila, oblíbené destinace zůstávají stejné. „First Minute zájezdy volí nejčastěji rodiny s dětmi nebo lidé, kteří potřebují dovolenou dopředu naplánovat. Mezi nejpopulárnější destinace tak tradičně patří Řecko, jež tvoří 28% podíl na prodeji všech zájezdů, následované Bulharskem a Chorvatskem,“ řekl Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je jedničkou na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet. Pětici nejpopulárnějších destinací poté doplňuje Itálie a Španělsko.

Přesto, že nárůst objednávek zaznamenává cestovní agentura Invia u všech destinací, nejvýznamnější zvýšení poptávky se týká dovolených v Egyptě a Tunisu. Obě země letos volí zhruba čtyřikrát více turistů než v loňském roce. „Loni jsme zaznamenali mírný propad těchto destinací, v letošní sezóně ale opět patří mezi jedny z nejpopulárnějších. Obě země jsou oblíbené zejména kvůli udržovaným plážím, stabilním teplotám a vysoké úrovni služeb, které jsou přitom cenově dostupné,“ vysvětlil Michal Tůma. Na oblíbenosti získávají také exotické destinace, které Češi obvykle v režimu First Minute nenakupují. Více než dvojnásobný počet osob oproti loňsku tak letos volil letní dovolenou ve Spojených arabských emirátech nebo na Kapverdách.

Ceny First Minute zájezdů se ve srovnání s loňským rokem příliš nezměnily. Průměrná cena prodaného pobytu na osobu činí 13 749 korun, což je o 606 korun více než v loňském roce. Ani ceny zájezdů do jednotlivých destinací se výrazně neliší. Dovolená do Řecka v režimu First Minute například letos přijde průměrně na 16 255 korun na osobu. First Minute zájezdy s výraznými slevami budou cestovní kanceláře nabízet do konce ledna.

Nejoblíbenější destinace v režimu First Minute

Destinace

Podíl na prodeji FM 2016

Průměrná cena na osobu 2016

Podíl na prodeji FM 2015

Průměrná cena na osobu 2015

Řecko

28 %

16 255 Kč

25 %

15 804 Kč

Bulharsko

14 %

13 115 Kč

17 %

13 033 Kč

Chorvatsko

13 %

7 428 Kč

15 %

7 419 Kč

Itálie

9 %

8 477 Kč

10 %

8 801 Kč

Španělsko

6 %

17 596 Kč

9 %

17 569 Kč

Egypt

6 %

16 695 Kč

2 %

16 440 Kč

Tunisko

4 %

13 314 Kč

2 %

12 702 Kč

Turecko

4 %

16 616 Kč

4 %

17 379 Kč

Kypr

2 %

16 599 Kč

2 %

14 861 Kč

Kanárské ostrovy

2 %

21 108 Kč

2 %

20 209 Kč

Zdroj: Statistiky Invia – prodej First Minute zájezdů 1. 10. 2016 až 8. 1. 2017

Témata:  Cestování cestovní kanceláře dovolená

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.