Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi lační po výhodných dovolených. Velký zájem je o zájezdy First Minute

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Češi mají v letošní sezóně výrazně vyšší zájem o výhodné dovolené v režimu First Minute. Vyplývá to z aktuálních statistik cestovní agentury Invia. Od říjnového spuštění prodeje si letní dovolenou koupilo o 82 % více osob než loni ve stejném období. Přitom největší zájem o nákup First Minute pobytů je obvykle v druhé polovině ledna. U turistů i letos vedou tradiční dovolenkové destinace. Významně vzrostla poptávka po zájezdech do Egypta a Tunisu.

Zatímco poptávka po First Minute dovolených se v porovnání s loňským rokem výrazně změnila, oblíbené destinace zůstávají stejné. „First Minute zájezdy volí nejčastěji rodiny s dětmi nebo lidé, kteří potřebují dovolenou dopředu naplánovat. Mezi nejpopulárnější destinace tak tradičně patří Řecko, jež tvoří 28% podíl na prodeji všech zájezdů, následované Bulharskem a Chorvatskem,“ řekl Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je jedničkou na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet. Pětici nejpopulárnějších destinací poté doplňuje Itálie a Španělsko.

Přesto, že nárůst objednávek zaznamenává cestovní agentura Invia u všech destinací, nejvýznamnější zvýšení poptávky se týká dovolených v Egyptě a Tunisu. Obě země letos volí zhruba čtyřikrát více turistů než v loňském roce. „Loni jsme zaznamenali mírný propad těchto destinací, v letošní sezóně ale opět patří mezi jedny z nejpopulárnějších. Obě země jsou oblíbené zejména kvůli udržovaným plážím, stabilním teplotám a vysoké úrovni služeb, které jsou přitom cenově dostupné,“ vysvětlil Michal Tůma. Na oblíbenosti získávají také exotické destinace, které Češi obvykle v režimu First Minute nenakupují. Více než dvojnásobný počet osob oproti loňsku tak letos volil letní dovolenou ve Spojených arabských emirátech nebo na Kapverdách.

Ceny First Minute zájezdů se ve srovnání s loňským rokem příliš nezměnily. Průměrná cena prodaného pobytu na osobu činí 13 749 korun, což je o 606 korun více než v loňském roce. Ani ceny zájezdů do jednotlivých destinací se výrazně neliší. Dovolená do Řecka v režimu First Minute například letos přijde průměrně na 16 255 korun na osobu. First Minute zájezdy s výraznými slevami budou cestovní kanceláře nabízet do konce ledna.

Nejoblíbenější destinace v režimu First Minute

Destinace

Podíl na prodeji FM 2016

Průměrná cena na osobu 2016

Podíl na prodeji FM 2015

Průměrná cena na osobu 2015

Řecko

28 %

16 255 Kč

25 %

15 804 Kč

Bulharsko

14 %

13 115 Kč

17 %

13 033 Kč

Chorvatsko

13 %

7 428 Kč

15 %

7 419 Kč

Itálie

9 %

8 477 Kč

10 %

8 801 Kč

Španělsko

6 %

17 596 Kč

9 %

17 569 Kč

Egypt

6 %

16 695 Kč

2 %

16 440 Kč

Tunisko

4 %

13 314 Kč

2 %

12 702 Kč

Turecko

4 %

16 616 Kč

4 %

17 379 Kč

Kypr

2 %

16 599 Kč

2 %

14 861 Kč

Kanárské ostrovy

2 %

21 108 Kč

2 %

20 209 Kč

Zdroj: Statistiky Invia – prodej First Minute zájezdů 1. 10. 2016 až 8. 1. 2017

Témata:  Cestování cestovní kanceláře dovolená

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.