Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na akciových trzích panuje mrtvá nálada

ilustrační fotografie
ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Včerejší obchodování na evropských trzích nepřineslo velké změny. Index Stoxx 600 po ranním propadu o 0,4 % prakticky všechny ztráty vymazal a několik desítek minut před koncem seance se pohybuje v blízkosti včerejšího zavíracího kurzu. Dnešním tahounem byly jednoznačně komoditní společnosti, jejichž akcie dnes vyskočily o 1,1 %, nicméně jejich zisky kompenzovaly utility (-1,0 %) nebo finanční domy (-0,4 %). Nové rekordy zaznamenává britský index FTSE 100, který si dnes polepšil o další půl procento. Od začátku roku si britské akcie připsaly již 1,8 %. Informuje Miroslav Frayer, Akciový analytik, Komerční banka, a. s.

Ani americké akcie nevstoupily do dnešní seance výraznějšími pohyby. Zisky a ztráty jednotlivých sektorů se pohybují do 0,8 %, když nejhůře vyvíjejícím se odvětvím jsou realitní developeři (-0,8 %). Naopak s půlprocentním ziskem otevřely průmyslové podniky a finanční domy.

Pražský parket dnes uzavřel se ztrátou jednoho procenta. Osamoceným vojákem v poli, který udržel hlavu vzhůru, byla Fortuna, jejíž akcie si polepšily o 0,8 %. Ostatní tituly skončily v červeném, z nichž nejhůře se dařilo mediální společnosti CME (-1,9 %), Erste (-1,8 %) nebo Stock Spirits (-1,7 %). Likérka by měla během zítřka zveřejnit tržby za čtvrtý kvartál loňského roku. 

Témata:  akcie ekonomika akciové trhy

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy