Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

dTest: O2 má zákazníkovi vrátit peníze, zdražila neoprávněně

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Bránit se zdražování služeb O2 TV má smysl. Ví to pan Roman z Prahy, který si Českému telekomunikačnímu úřadu stěžoval na loňské zdražení služeb od společnosti O2. Se svojí námitkou proti vyřízení reklamace uspěl a O2 mu má vrátit poplatky a dále poskytovat původní služby.

Řadu zákazníků společnosti O2 pobouřilo, když došlo loni v létě ke skokovému zdražení poskytovaných služeb. Operátor využil možnosti změnit smlouvy i s cenami a zdražil. Povinnou informaci o změnách mnozí zákazníci přitom považovali za komerční nabídku dalších služeb. Se zdražením se nesmířil pan Roman z Prahy a vyúčtování reklamoval. Protože společnost O2 jeho reklamaci nevyhověla, následně její zamítnutí napadl u Českého telekomunikačního úřadu. „S pomocí poradny dTestu se domáhal neplatnosti změn, protože operátor nevymezil důvody, na základě kterých by mohl smlouvy měnit, jak předpokládá občanský zákoník,“ říká Miloš Borovička, právník poradce dTestu, a dodává: „ČTÚ argumentaci vyhověl a podotkl, že zejména při krátkodobých smlouvách by je operátor měl být schopen dodržovat déle než pár měsíců, pokud to samé chce po zákaznících.“

V řízení zatím padla rozhodnutí ČTÚ o vrácení peněz zákazníkovi a dalším poskytování původních služeb a případ dále míří k rozkladové komisi. „Společnost O2 by panu Romanovi měla vrátit peníze, které účtovala nad rámec původní smlouvy a dál poskytovat programy jako před změnou,“ říká Borovička a dodává: „To se operátorovi ale nelíbí a už zákazníkovi oznámil, že mu smlouvu ukončí, protože to prý od něj nikdo nemůže spravedlivě požadovat.“ O2 hledá i malicherné „technické“ důvody, jak se obtížného zákazníka zbavit. Přitom prakticky všechny programy z původních nabídek vysílá dále, byť někdy pod jinými názvy. I proti tomu se hodlá pan Roman prostřednictvím ČTÚ bránit.

Případ ukazuje, že ač je málokdo ochotný s operátory bojovat, může nalézt v ČTÚ zastání a domoci se svého práva. Ukazuje, že operátoři nejsou při změnách smluv všemocní. „Byli bychom rádi, pokud by stejného příkladu následovali i další spotřebitelé a svoji nelibost nad chováním operátorů projevili i v jiných případech a u jiných společností,“ říká Borovička a vyzývá: „Operátoři musí pochopit, že naši spotřebitelé sebou nenechají zacházet, jak se komu zlíbí a dokáží se ozvat a účinně bojovat.“

Témata:  dTest O2 CZK

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.