Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

CPI chce koupit obchodní City Park Jihlava

CPI chce koupit obchodní City Park Jihlava

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Skupina CPI kupuje další nákupní centrum, od firmy PSJ Invest by měla získat City Park Jihlava za přibližně 80 milionů eur (téměř dvě miliardy korun). Informuje o tom středeční vydání deníku E15.

Podle informací deníku má být obchod uzavřen do konce roku. City Park Jihlava dostavěla firma PSJ Invest v roce 2008. Pětipodlažní centrum má plochu 25 tisíc metrů čtverečních. Kromě obchodů, kaváren a restaurací patří k nájemcům také multikino CineStar.

CPI podnikatele Radovana Vítka už letos koupila obchodní centra Olympia Teplice a Mladá Boleslav za 2,4 miliardy korun. Na přelomu roku investovala 1,6 miliardy korun do balíku Family Center a Penny Marketů. Také loni utratila miliardy za nákupní centrum IGY v Českých Budějovicích, prodejny Intersparu, Billy či Teska a také za objekty hobbymarketů Bauhaus a Obi. Celkem chce letos investovat do nemovitostí 18 miliard korun.

Tuzemská obchodní centra v posledních měsících přitahují i velké zahraniční fondy a investiční firmy. Majitele změnily obchodní centra Olympia Brno, Palác Flóra i Nová Karolina. Zahraniční analytici už mají obavy z přehřátí českého trhu. Podle společnosti Capital Economics začínají být maloobchodní nemovitosti v tuzemsku dražší než v jiných evropských zemích. Obavy vzbuzují hlavně ochabující poptávka nájemců a zastavení meziročního nárůstu tržeb během letošního léta. „Nepředpovídáme ještě obnovení recese v Česku, ale vyhlídky nejsou nijak přesvědčivé a rizika stoupají,“ upozorňuje analýza Capital Economics.

Témata:  obchody

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy