Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Důvěra finančních expertů v německou ekonomiku se nelepší

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Důvěra v německou ekonomiku, měřená indikátorem institutu ZEW, v srpnu stagnovala. Informuje Jana Steckerová, Ekonom, Komerční banka, a. s.

Z odpovědí 350 expertů z oblasti finančního trhů vyplývá, že výhled za šest měsíců vnímají stejně jako v červenci, kdy ZEW index dosáhl 0,5 bodu. Současnou situaci vidí dokonce ještě hůře, když její hodnocení posunuli o 2,5 bodu níže (na 55,1 bodu). 

Důvěra v německou ekonomiku se stále nemůže oklepat z šoku, který jí způsobilo vystoupení Velké Británie z EU. Zhoršení nálady však bylo zřejmě zapříčiněno i slabšími daty z oblasti reálné ekonomiky, především průmyslu. Ty lze však spíše než na vrub horší ekonomické situace v Německu připsat sezónním faktorům a letním dovoleným. Německá ekonomika by tak i nadále měla zůstat ve slušné kondici a za celý letošní rok vykázat růst 1,6 %. Největším rizikem zůstává vnější poptávka.

Témata:  ekonomika

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.