Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ministerstvo varuje české turisty: V Tunisku není bezpečno

Tunisko, ilustrační fotografie
Tunisko, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Ministerstvo zahraničních věcí varuje všechny Čechy, kteří cestují do Tuniska. Mají být maximálně opatrní, protože v severoafrické zemi pořád není bezpečno.

"MZV ČR vyzývá občany ČR při cestách do Tuniska k maximální obezřetnosti, doporučuje vyhýbat se místům s velkou koncentrací osob, individuálnímu cestování po zemi a nočnímu cestování mimo nejdůležitější silniční trasy," píše se v doporučení čerstvě vyvěšeném na resortním webu.

Důvodem je to, že v zemi pořád platí výjimečný stav vyhlášený na konci loňského roku kvůli teroristickým útokům v muzeu Bardo, turistickém letovisku Sousse a také proti tuniským bezpečnostním složkám. Aktuálně je výjimečný stav vyhlášený do 23. června.

Čeští turisté by také neměli  cestovat do oblastí kolem hranic s Alžírskem a Libyí a do horských oblastí guvernátů Kasserine a Kef, kde tuniská armáda často zasahuje proti teroristům.

"Dále MZV ČR nedoporučuje cestovat do oblasti měst Siliana, Kairouan a Kasserine, do pouštní zóny jižně od linie Bir Rijm Maatoug – Borj Bourguiba – Ben Guerdan a do horské oblasti na severozápadě Tuniska," varuje také ministerstvo.

Turisté by u sebe měli pořád mít doklady a cestovní pasy, vždy poslouchat pokyny tuniských policistů a vojáků. A pro jistotu se také zaregistrovat do systému DROZD ZDE.

Témata:  Ministerstvo zahraničních věcí,  Tunisko

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.