Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Magistrát chce snížit cenu tunelu Blanka o dvě miliardy korun

Pražskému magistrátu se možná podaří stlačit konečnou cenu tunelového komplexu Blanka až o dvě miliardy korun dolů. Uvádí to pondělní vydání deníku E15.

„Pokud se nám podaří cenu snížit o dvě miliardy, tedy na 36 miliard korun, budu to považovat za vynikající výsledek, protože cokoli nad dvě miliardy už by byl zázrak,“ řekl deníku E15 primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Podle Svobody lze ušetřit například na vnitřních obkladech tunelu. „Dohromady jde o 18 hektarů obkládaček. To, co už bylo uděláno, zlevnit nemůžeme. Lze zasahovat pouze tam, kde práce ještě neskončily,“ dodal. Nedávno se ukázalo, že z předpokládaných 28 miliard se cena Blanky může o dalších 10 miliard zvýšit. Důvodem jsou vícenáklady na most v Troji nebo požadavky městských částí.

Jednání s Metrostavem má Praha uzavřít tento měsíc podpisem v pořadí osmého dodatku ke smlouvě. V něm bude podle Svobody pevně zafixován jak termín dokončení stavby, tak její cena. Blanka měla být zprovozněna již letos v březnu, termín se však posune až na duben 2014.

Témata:  kauza: tunel blanka

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.