Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Definitivní: Soud potvrdil prodej Sazky

Definitivní: Soud potvrdil prodej Sazky

Foto: Jan Zýka / INCORP images

Městský soud v Praze ve čtvrtek zamítl návrh České spořitelny na zrušení výběrového řízení na prodej podniku Sazka. Sdělila to mluvčí Sazky Lenka Tichá.

Soud nevyhověl ani požadovaným úpravám podmínek tendru. Jak dále Tichá informovala, soud zároveň vydal usnesení, v němž souhlasí s tím, aby insolvenční správce Josef Cupka prodal Sazku jedinou smlouvou společnosti Sázková kancelář jako vítězi výběrového řízení. Sázková kancelář, za níž stojí skupiny PPF a KKCG, nabídla v tendru za Sazku nejvyšší kupní cenu – 3,81 miliardy korun. Nyní má společnost pět měsíců na to, aby získala souhlas antimonopolního úřadu. Česká spořitelna, která je jedním z velkých věřitelů zkrachovalé loterijní společnosti Sazka, v pondělí požádala soud, aby insolvenčnímu správci Sazky Josefu Cupkovi přikázal okamžitě zrušit výběrové řízení na prodej společnosti. Kritizovala hlavně to, že podle jejího mínění současné podmínky výběrového řízení nezaručují maximální výnos pro všechny věřitele Sazky. Spořitelna narážela na nabídku finanční skupiny Penta, která se sice výběrového řízení na koupi Sazky kvůli nesouhlasu s jeho formou neúčastnila, za zkrachovalou Sazku však mimo něj nabídla 4,65 miliardy korun. Zavázala se také, že uhradí také závazky Sazky, které vznikly po prohlášení konkurzu ve výši 350 milionů korun. Závaznou nabídku do tendru podali ještě další dva zájemci. Společnost Charlcoal spojovaná se jménem finančníka Pavla Tykače, nabídla za zkrachovalou společnost 3,601 miliardy korun. Konkurenční Synot ohodnotil Sazku nejméně, nabídl 0,5 miliardy korun. Kupní smlouvu s vítězem výběrového řízení, tedy společnostmi PPF a KKCG, podepsal insolvenční správce zkrachovalé loterijní společnosti už v pondělí odpoledne.

Témata:  sazka

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.