Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Výstavba bytů zůstává motorem stavebnictví

Stavebnictví, ilustrační fotografie
Stavebnictví, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Výstavba bytů zůstává tahounem českého stavebnictví. Vyplývá to z aktuálních dat Českého statistického úřadu o stavební produkci za listopad loňského roku, v němž developeři dokončili 2355 nových bytů a dalších 2001 jich zahájili. Celé odvětví v listopadu meziročně reálně vzrostlo o 1,5 procenta.

"Výstavba nových bytů je jedním z významných impulsů pro celé odvětví, které sice již druhým rokem roste, ale v posledních měsících jakoby ztratilo dech. Dohnání předkrizové úrovně, na kterou české stavebnictví stále výrazně ztrácí, se tak vzdaluje,“ říká Evžen Korec, generální ředitel a předseda představenstva společnosti EKOSPOL, která je lídrem bytové výstavby v České republice. 

Konec loňského roku by byl pro stavaře ještě horší nebýt bytové výstavby. „Rok 2015 byl pro developery velice úspěšný, protože prodeje nových bytů poprvé překonaly období před krizí. Jen v Praze developeři za rok 2015 prodali více než 7000 nových bytů. Vysoký zájem o byty se odráží i v růstu objemu zakázek pro stavební firmy a tudíž i v poklesu nezaměstnanosti. Důležité je, aby tento trend pokračoval i v příštím období,“ dodává Korec.

Témata:  bydlení stavebnictví

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.