Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

E-shopy nabízejí odložení platby za nákup o 14 dní

E-shopy nabízejí odložení platby za nákup o 14 dní

Foto: Pixmac

Takzvaná odložená platba nemá vliv na množství vráceného zboží nakoupeného on-line. Vyplývá to alespoň z průzkumu společnosti Kup Najisto, která tuto bezrizikovou platební metodu nabízí. Nakupující díky ní mají možnost zaplatit za objednané zboží až po jeho doručení a vyzkoušení. Zpět do e-shopů se vrací v průměru jen o 0,2 % zboží více než dříve, informuje společnost Kup Najisto.

Obliba odložené platby každým rokem roste. Již nyní u partnerských e-shopů služby Kup Najisto tuto možnost využije až 15 % nakupujících. Výhody má ale i pro samotné dodavatele a provozovatele elektronických obchodů. Nejenže nemá negativní vliv na objem vráceného zboží, ale například v sousedním Německu až polovina obchodníků, kteří tuto službu zavedou, zaznamená vyšší obrat a o třetinu nižší počet nedokončených nákupů. 

„Není žádné překvapení, že obliba odložených plateb roste. Náš výzkum dokazuje, že až třetina on-line nakupujících by si raději zboží nejprve prohlédla v kamenném obchodě. Patrné je to zejména u nákupu oděvů či obuvi. Obavy pak lidé mají především u menších e-shopů i z toho, že zaplacené zboží vůbec nedorazí nebo že by je v případě vrácení zboží mohlo čekat zdlouhavé vracení peněz. Nic z toho u Kup Najisto nehrozí,“ říká ředitel služby Kup Najisto Edward Meegan.

Přes odložené platby si nakupující pořizují běžné zboží spíše vyšší nominální hodnoty. Průměrná výše objednávky s odloženou platbou je 1 060 Kč. U mobilů a elektroniky je to 1 700 Kč, u oblečení, prádla a spotřebního zboží kolem 800 Kč. Lidé nakupují nejen oděvy, elektroniku, mobilní telefony, ale třeba i potřeby pro domácí mazlíčky a matrace. Nejvíce zákazníků fakturu splatí čtyři dny před splatností, jen nepatrně méně zaplatí obratem po dodání a vyzkoušení zboží. 

Z odpovědí téměř 2 000 zákazníků Kup Najisto vyplývá, že 97% z nich by službu doporučilo dále. „V současné době možnost odložené platby nabízí odhadem čtyři procenta tuzemských e-shopů. Lze ale očekávat, že postupně v této službě doženeme sousední Německo, kde platbu na fakturu nabízí už více než polovina německých e-shopů,“ dodává Edward Meegan. 

Na německém trhu až 57 % e-shopů nabízejících odloženou platbu eviduje vyšší obrat, a to v průměru o pětinu. 

Info o zákaznících:

¾ zákazníků nakupují zboží do hodnoty 1 300Kč ¾ jsou ve věku 27–47 let 15 % je z Prahy 45 % ženy, 55 % muži

O službě Kup NajistoV e-shopu si vyberete zboží do celkové hodnoty 5 000 Kč. Jako platební metodu zvolíte Kup Najisto. Vyplníte požadované údaje, které jsou nutné pro schválení služby, a dokončíte objednávku.

Doma vyzkoušíte

Zboží vám přijde spolu s fakturou splatnou za 14 dní. Během této doby se můžete v klidu domova rozmýšlet, zda si zboží ponecháte. Za službu nákupu bez rizika zaplatíte jen 39 Kč servisní poplatek.

Zaplatíte nebo vrátíte

Pokud si zboží necháte, fakturu zaplatíte do termínu splatnosti, nebo můžete využít možnosti platit na splátky. Pokud zboží nechcete, vrátíte ho v původním stavu zpět do e-shopu.

Témata:  počítače e-shopy

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.