Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V e-shopech nejvíce lidé nakupují během pracovní doby

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Téměř polovina nákupů v e-shopech se odehraje mezi 9. a 15. hodinou, konkrétně se jedná o 48 %, nejvíce pak mezi 10.00 a 12.00. Je to přesně v době, kdy je většina lidí v práci. Průměrná cena jedné objednávky se pohybuje kolem 1600 Kč. Poměr nakupujících mužů a žen se vyrovnal, přesto muži utratí v on-line obchodech více.

Internetové obchody mají otevřeno doslova 24 hodin, přesto téměř polovina nákupů se uskuteční během pracovní doby, mezi 9.00 a 15.00. Během těchto sedmi hodin proběhne 48 % všech objednávek. Nejvíce jich e-shopy zaregistrují od 10 do 12 hodin. Po odpoledním poklesu je další vlna nákupů pak ve večerních hodinách, kolem 21.00. 

„Pro lidi zaměstnané v kanceláři s přístupem k internetu, je to ideální doba pro vyhledání, porovnání a nákup požadovaného zboží. Pokud si vyčlení čas, tak mají klid a nejsou rušeni dětmi nebo partnery,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a doplňuje: „Mezi lidmi je stále oblíbenější prohlížet si zboží nebo brouzdat v e-shopech přes mobilní zařízení. Dnes již můžeme sledovat téměř polovinu přístupů do on-line obchodů právě z tabletů a mobilních telefonů. Nicméně finální objednávky jsou ve většině případů dokončeny přes počítač. Důvodem může být i to, že mobilní zařízení používají lidé často i při jiné činnosti, jako například při sledování televize nebo během cestování MHD.” 

Průměrná hodnota jedné objednávky se pohybuje kolem 1600 Kč. Lidé začali více nakupovat on-line věci běžné denní potřeby a mnohem častěji, takže meziročně můžeme sledovat jisté snížení. Nákupům už nevévodí muži, jak tomu bývalo dříve. Poměr sil se vyrovnal. „Je to dáno tím, že internet je již součástí všedního dne a také rozšířením internetového prodeje potravin, které ženám ulehčuje práci. U starších generací, stále převládají muži, coby technicky zdatnější,“ doplňuje Miroslav Uďan. Muži však stále hrají prim v tom, kolik peněz za rok utratí, což reflektuje také druh zboží, který objednávají. Je to především elektronika. Naopak ženy nakupují drobné věci do domácnosti a oblečení. 

Témata:  počítače e-shopy

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

13. listopadu 2025 23:14

Reklamace v autoservisu: Jak postupovat, když servis udělá chybu

Příchod zimy znamená mnoho radostí i starostí, těšení se na Vánoce, ale i shon spojený s koncem roku. S klesající teplotou a zvyšující se pravděpodobností sněhové pokrývky je ale také důležité nezapomenout na naše auta. Tak schválně, už jste byli vyměnit letní pneumatiky za zimní? Nebo vás dokonce čeká větší údržba auta před začátkem zimy? Ačkoliv bychom vám přáli, aby vše proběhlo hladce, je možné, že se v souvislosti se servisem automobilu vyskytnou komplikace. Nedotažená pneumatika, poškrábaný lak v důsledku manipulace s autem během servisu, špatně provedená oprava. Kdo je za tyto problémy zodpovědný, jak je správně řešit a dostat se k náhradě?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy