Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nový způsob hledání práce se osvědčuje

Nový způsob hledání práce se osvědčuje

Foto: Cliqjobs.com

Unikátní systém pracovního portálu WANTED-IN během prvního roku využily například Alza.cz, Elit CZ nebo Barceló Hotels Czech Republic, informuje WANTED-IN.

I přes zvolna klesající nezaměstnanost nemá v ČR práci téměř půl milionu lidí. Úbytku nezaměstnaných nepřidávají ani komplikovaná a táhlá výběrová řízení, která předcházejí vlastnímu nástupu na pozici. Ojedinělý způsob spočívající v doporučování kandidátů zavedl nedávno pracovní portál WANTED-IN. Při hledání práce si můžou známí uchazečů o zaměstnání vydělat i tisíce korun.

Nezaměstnanost od počátku letošního roku klesla ze 7,7 % na nynějších 6,2 %, avšak v České republice je v současnosti stále více než 451 tisíc lidí bez práce. Aktuálně nabízejí firmy zhruba 97 tisíc volných pracovních pozic. Rostoucím negativním trendem při hledání zaměstnání se ovšem nestává nedostatek uchazečů, nýbrž složitá či zdlouhavá cesta ke kvalitnímu a osvědčenému kandidátovi. 

Řešit tuto situaci se daří již několik měsíců kariérnímu internetovému portálu WANTED-IN. Ten funguje na základě osobního doporučení kandidáta třetí stranou. Proces propojení firmy s uchazečem tedy zkvalitňuje třetí subjekt, tzv. doporučující, kterým může být v podstatě kdokoliv, kdo na portálu hledanou pozici objeví. V praxi to funguje následujícím způsobem. Firma umístí na portál detailní poptávku po konkrétním zaměstnanci. V rámci tohoto inzerátu uveřejní taktéž i odměnu, kterou má možnost získat doporučující/zprostředkovatel, jenž ideálního kandidáta doporučí. V případě, že společnost doporučeného uchazeče zaměstná, zprostředkovateli je vyplacena stanovená odměna, která se v závislosti na konkrétní pozici pohybuje v řádech tisíců korun. Ochrana osobních dat je zajištěna v souladu se zákonem tím, že doporučující zašle své hodnocení a pozici nejprve svému známému kandidátovi, ten sám se poté rozhodne, zda bude reagovat a poskytne své údaje zaměstnavateli.

„Systém vychází z osvědčeného principu interního doporučení kandidátů zaměstnanci za odměnu, který je převeden v jednoduché online platformě pro využití široké veřejnosti,“ komentuje nový zdroj uchazečů Adéla Hloušková, jednatelka společnosti WORK-IN agency s.r.o., jež pracovní portál provozuje a dodává: „Vystavené pozice dále cílíme na sociální sítě, čímž se zvyšuje šance pro relevantní zaměstnavatele, uchazeče i jejich známé na úspěšné získání práce.“

Projekt WANTED-IN byl uveden do ostrého provozu na přelomu října a listopadu 2014. Průměrný měsíční nárůst návštěvnosti portálu od ledna činí 52,4 %. V únoru 2015 projekt získal ochrannou známku. Během následujících měsíců služby portálu využili například Alza.cz, Hotel Barceló, Elit CZ, nebo Profeskontakt a mnohé další. V současné době je projekt připraven na expanzi do zahraničí.

Témata:  práce

Související

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy