Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kdo dostal nejvyšší odměny na ministerstvu? To se podívejte

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Foto: Lukáš Henzl, MoneyMAG.cz

Vrchní ředitelka kabinetu Marcela Chládka Lucie Orgoníková inkasovala na ministerstvu školství nejvyšší odměny za rok 2014 ve výši 188 tisíc korun. Upozornil na to server Lidovky.cz.

Orgoníková v letech 2004 až 2005 působila jako tisková mluvčí ČSSD a následně pracovala jako tisková mluvčí vlády. V roce 2006 odešla do soukromé sféry a o čtyři roky později založila vlastní PR agenturu Orgmedia. Nyní se vrátila do politiky a ministr jí přidělil vůbec nejvyšší odměnu. K platu 567 985 korun si na prémiích odnesla dalších 188 tisíc korun, což je nejvyšší odměna v rezortu za loňký rok.

Ministerstvo krok zdůvodnilo tím, že Orgoníková „úspěšně plnila mimořádné a zvlášť významné pracovní úkoly při přípravě a zavádění koncepce personální politiky úřadu". Angažovala se také v přípravě a koordinaci „aktivit pro nový systém vydávání vnitřních předpisů a systému kontrol směrem k OPŘO a PŘO", vysvětluje ministerstvo.

Lidovky.cz pro porovnání uvádí výši platu Vladimíra Ševely, který na rezortu školství působí jako vrchní ředitel Sekce správy úřadu a k platu 723 140 korun si přilepšil o 48 tisíc, což je podstatně méně než Orgoníková. Vrchní ředitelka Sekce financování Zuzana Matušková si na ročních odměnách odnesla 76 tisíc k platu 784 470 korun.

Témata:  platy / mzdy,  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy