Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Šéf ČD Petr Žaluda chce nahradit Martina Romana v čele ČEZu

Šéf ČD Petr Žaluda chce nahradit Martina Romana v čele ČEZu

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Generální ředitel Českých drah (ČD) Petr Žaluda se rozhodl ucházet o post šéfa v polostátní firmě ČEZ. Serveru Euro.cz to ve středu sdělilo několik dobře informovaných zdrojů.

Ve funkci by tak nahradil současného ředitele Martina Romana. Zprávy o změně na postu generálního ředitele ČEZ se objevují v kuloárech takřka s železnou pravidelností. Vysocí manažeři elektrárenské firmy je ale považují za nesmyslné, připomíná dále server.

„Nemám informace o tom, že by se v posledních měsících jednalo o odvolání Romana nebo někoho z nejvyššího vedení firmy,“ uvedl jeden z manažerů. Romanovi ale v polovině února příštího roku končí funkční období ve firmě.

„Bez komentáře,“ reagoval Žaluda. Současně dodal, že je pro něj informace o tom, že by se měl ucházet o post šéfa ČEZ překvapující. Petr Žaluda se stal generálním ředitelem Českých drah 1. února 2008.

Témata:  české dráhy ČEZ

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.