10 nezbytných rad: Pozor při nákupu na internetu

Využívání e-shopů je stále populárnější. Je rychlé, pohodlné a mnohdy je zboží na internetu levnější než v kamenných obchodech. Nepřímý nákup přináší ale i rizika! Čemu se vyvarovat?

660
reklama

Pokud patříte mezi ty, kteří přichází na chuť nákupům přes internet, měli byste vědět pár užitečných rad, na co si dát pozor, abyste se pak nedivili, když na své objednané zboží budete čekat zbytečně.

Přečtěte si 10 pravidel o správném nákupu, které uvádí APEK - Asociace pro elektronickou komerci.

1. Věnujte velkou pozornost výběru správného obchodu, ne vždy znamená nejnižší cena nebo líbivý vzhled nejlepší volbu.

2. Pokud nemáte s vybraným obchodem zkušenosti, zjistěte si na internetu nebo od známých pozitivní reference.

3. Hledejte na stránkách obchodu logo certifikace APEK , SAOP či Heuréka, nákup je pak bezpečnější.

4. Zjistěte, zdali obchodník na www stránkách poskytuje své identifikační údaje a uvádí nákupní řád, obchodní a reklamační podmínky, ze zákona je tak povinen. Nepodceňujte obsah nákupního řádu či obchodních a reklamačních podmínek, čtěte je!

5. Buďte pečliví při vyplňování objednávky a při zadávání bezhotovostní platby (převodem, kartou, platební bránou či SMS). Jde-li o váš první nákup, volte jako způsob platby raději dobírku.

6. Při převzetí zásilky od dopravce zkontrolujte neporušenost obalu zásilky. Porušenou zásilku nepřebírejte, sepište protokol s dopravcem a kontaktujte obchodníka. Cena za zásilku musí odpovídat té, kterou vám obchodník potvrdil.

7. Při nákupu přes internet máte ze zákona právo u většiny zboží od smlouvy odstoupit do 14 dnů od jeho převzetí.

8. Reklamaci je povinen obchodník vyřídit nejpozději do 30 dnů. Informace o postupu reklamace byste měli najít na webu obchodu.

9. Pokud nakupujete opakovaně, snažte se využívat služeb obchodů, se kterými jste byli v minulosti spokojeni.

10. V případě, že si nejste jistí důvěryhodností Vámi vybraného obchodu, můžete se s žádostí o radu obrátit na info@apek.cz.

Témata: internet

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky