Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vláda: Ať pojišťovny platí očkování proti chřipce

Kabinet hodlá doporučit zdravotním pojišťovnám, aby ze svých fondů prevence platily lidem mezi 19 a 65 lety věku očkování proti chřipce. Vyplývá to z návrhu Národního akčního plánu na zvýšení proočkovanosti proti sezónní chřipce, kterým se kabinet bude zabývat ve středu.

Vláda tak chce zlomit nedůvěru lidí k očkování proti chřipce. Se ztrátou zájmu o očkování a ztrátou víry v jeho účinnost se potýká Česko od loňské pandemie mexické chřipky. Pokud by pojišťovny začaly lidem očkování platit, pak by klesla nemocnost chřipkou u lidí v produktivním věku, což znamená nižší čerpání nemocenské a nižší náklady pro pojišťovny na úhradu zdravotní péče. Kabinet také upozorňuje, že ačkoliv proočkovanost v Česku byla nízká již před touto poslední chřipkovou sezonou, loni však ještě klesla. Zatímco v roce 2003 se proočkovanost proti sezonní chřipce pohybovala na úrovni 7,3 procenta. v sezoně 2010/2011 to bylo pouze 5,1 až 5,3 procenta. Pomocí akčního plánu chce vláda apelovat hlavně na praktické i některé další odborné lékaře, aby včas zajistili očkovací vakcínu zejména pro pacienty, u nichž je očkování proti chřipce vzhledem ke zdravotnímu stavu důležité. To jsou například senioři a chronicky nemocní. Ministerstvo zdravotnictví v této souvislosti upozorňuje i na to, že řada lidí si neuvědomuje vážné zdravotní důsledky onemocnění chřipkou. Chřipka totiž může i zabíjet, ze statistik plyne, že v Česku této nemoci ročně podlehne 1500 až 2000 lidí. Národní akční plán reaguje i na doporučení Rady Evropské unie, které si klade za cíl, aby do zimy na přelomu let 2014/2015 stoupla proočkovanost proti chřipce na 75 procent u starších lidí.

Témata:  zdravotnictví

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

15. září 2025 11:26

Podvodné e-shopy se maskují za známé značky. Odborníci radí, jak je rozpoznat

Podvodným e-shopům asi nikdy nebude konec. Zcela jistě jste se i vy s nějakým setkali. V lepším případě to skončilo rychlým odhalením, v tom horším poučením za bolestivou cenu. Mimo klasické praktiky, kdy e-shopy lákají pouze na výprodeje, se bohužel stále častěji objevují napodobeniny reálných prodejců, na jejichž jménu a případně i grafické podobě stránek podvodníci parazitují.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy