Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Odborář: Zvýšení minimální mzdy bude populistickou předvolební kampaní

Odborář: Zvýšení minimální mzdy bude populistickou předvolební kampaní

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Předseda Asociace samostatných odborů Bohumír Dufek byl hostem Interview ČT24. Co si myslí o možném zvyšování minimální mzdy? Podle Dufka jde o čistě populistický krok, při kterém budou vládní strany doufat v zisk hlasů při následujících volbách do Poslanecké sněmovny.

„Myslím, že před volbami, aby byla populistická, minimální mzdu zvýší," uvedl narovinu Dufek k jednání vlády Petra Nečase. Reagoval tak na odložení projednávání zvýšení minimální mzdy. Jestliže však ke zvýšení nedojde, práce bude ještě více devalvována nedostatečným ohodnocením.

Ačkoli si Dufek myslí, že vláda již nemá legitimitu, odbory se snažily s vládou jednat a navrhovali prorůstová opatření na místo soustavného šetření, vláda je ignorovala. Podobná slova o vládním naslouchání jsme ostatně mnohokrát mohli slyšet od sociálních demokratů. Až teď je naděje, že dojde ke zvýšení minimální mzdy.

Témata:  minimální mzda

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.