Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zahraniční turisté plní českou kasičku: Vloni u nás utratili 138 miliard!

Během uplynulého roku utratili zahraniční turisté v České republice 137,8 miliardy korun. To představuje o 2,1 miliardy korun více, než v roce 2011, prostřednictvím údajům České národní banky o tom v pátek informovala agentura CzechTourism.

Za zvýšenými příjmy z turismu v minulém roce stála mimo jiné rostoucí poptávka návštěvníků z Ruska, optimistický vývoj na německém trhu, ale také dlouhodobě rostoucí poptávka na vzdálených trzích.

Nejvíce se turismu dařilo v prvním čtvrtletí roku, kdy příjmy od zahraničních návštěvníků vzrostly o 15,5 procenta. Naopak celkový dojem mírně pokazil kvartál poslední, během kterého zaznamenala ČNB meziroční pokles útraty turistů v Česku.

"Celkovou bilanci lze hodnotit jako velmi dobrou. Do České republiky přijelo v loňském roce nejvíc zahraničních turistů v historii, mimo jiné i díky našim marketingovým aktivitám," uvedl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism.

Kromě Německa a Ruska vloni výrazně vzrostl také počet turistů ze vzdálených destinací, především z Číny (+34 procent), USA (+17 procent) a Jižní Koreje (+ 33 procent). Rostoucí potenciál čínského trhu registruje agentura CzechTourism dlouhodobě. "Z toho důvodu také připravujeme v letošním roce otevření nového zahraničního zastoupení v Šanghaji. Do ekonomicky rostoucí Brazílie se zase přestěhuje zahraniční zastoupení z Mexika," zakončil Vondruška.

Témata:  turismus

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.