Česko je rájem slevových serverů. Nakupuje zde polovina Čechů

Nabídek slevových serverů k nákupům využívá 49 procent dospělé populace ČR, Češi si na nich nejčastěji pořizují takzvané vouchery do restaurací a kaváren. Vyplývá to z v úterý zveřejněného průzkumu zaměřeného na nakupování Čechů na slevových serverech pro společnost KPMG Česká republika.

Diskuse: 0

660
reklama

Prostřednictvím slevových portálů si Češi nejčastěji kupují vouchery do restaurací a kaváren (33 procent alespoň občas), na kosmetiku a služby zaměřené na zdraví, hubnutí a krásu (28 procent), dále na služby nabízející sportovní aktivity (23 procent) a zážitky, jako jsou let balónem, jízda v rychlém autě nebo masáže (11 procent). Počátkem léta také stoupal prodej voucherů na cestování a pobyty u moře (25 procent).
 
Většina respondentů nakupuje na slevových serverech příležitostně, pravidelných zákazníků, kteří slevové servery využívají denně, je výrazně méně. V České republice v současnosti funguje okolo 200 slevových portálů.
 
K nejběžnějším zákazníkům slevových portálů se řadí lidé ve věku 18 až 24 let se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. Z hlediska měsíčních příjmů se pak řadí spíše k průměru.
 
"Slevové servery jsou atraktivní zvláště pro mladou generaci, která tvoří jejich největší skupinu zákazníků. Průzkum nicméně potvrdil, že i když zákazníky slevových serverů tvoří lidé téměř všech věkových kategorií, bez ohledu na vzdělání a bydliště, mezi obyvateli větších měst a mezi lidmi s vyšším vzděláním je obliba slevových serverů přeci jen vyšší. Od jara 2010 obecně registrujeme enormní nárůst slevových portálů. Pomalu se blížíme stavu, kdy nabídka překračuje poptávku. Vývoj v tomto segmentu bude jistě ještě zajímavý," prohlásila Marie Konečná, partnerka společnosti KPMG Česká republika.
 
První slevové servery v České republice (Slevomat.cz, Zapakatel.cz, Vykupto.cz) začaly vznikat v první polovině roku 2010. "Atraktivní podnikatelský koncept záhy přilákal další subjekty, takže nyní už u Česku fungují stovky podobně zaměřených webů, a tvoří tak jeden z nejdynamičtěji se rozvíjejících segmentů trhu. Ze začátku se jejich nabídky soustředily převážně na jídlo v restauracích a masáže, nyní se však k těmto tradičním komoditám přidalo i specializovanější zboží – jde například o vouchery na značkové zboží, dětské oblečení, víno, knihy, nebo vstup na golfové hřiště, případně kurz s trenérem," tvrdí KPMG.
 
Slevové servery fungují na jednoduchém principu. Systém hromadných slev využívá principu snížení cen poskytovateli služeb poté, co si nabízený produkt zakoupí předem určený počet zákazníků. Nakupující získají výrazné slevy a podnikatelé zaplní volné kapacity v rámci svých služeb nebo zboží.
 
Strategie založená na skupinové slevě se objevila poprvé v roce 2005 v USA. Inspirací pro české slevové servery byla americká společnost Groupon, která vznikla v listopadu 2008 a která denně nabízí tisícovku slev 83 milionům odběratelů e-mailových newsletterů ve 43 zemích světa. Pro srovnání – přední tuzemský hráč Slevomat.cz podle svých webových stránek rozesílá e-mailové newslettery 350 tisícům uživatelů v České republice.
 
"Od začátku druhého čtvrtletí tohoto roku dochází ke konsolidaci celého trhu. Šanci na dlouhodobý úspěch budou mít pouze slevové servery, které nabídnou zákazníkům více služeb. Například garanci spokojenosti, okamžitou zákaznickou podporu, věrnostní program nebo třeba uživatelské recenze," poznamenal zakladatel serveru Slevomat.cz Tomáš Čupr.

Loading...
Témata: internet

Diskuze: Česko je rájem slevových serverů. Nakupuje zde polovina Čechů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky