Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

CK Dolce vita ohlásila krach, 200 klientů přišlo o dovolenou

Další cestovní kancelář v ČR zkrachovala, úpadek vyhlásila pražská CK Dolce vita. V pondělí o tom informovala Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) s tím, že v zahraničí má zhruba sto klientů.

Tito turisté mají být v Tunisku a na Djerbě, dalších 200 lidí však má zakoupený zájezd. Na ten už ale neodjedou.

"Podle sdělení zástupců cestovní kanceláře je o všechny klienty v zahraničí postaráno, mají zaplacené ubytování po celou dobu pobytu a také uhrazené letenky zpět do České republiky. Do pátku tohoto týdne by se měli vrátit zpět všichni klienti nacházející se v zahraničí. Momentálně se čeká na oficiální vyjádření pojišťovny," informovala tajemnice AČCKA Kateřina Petříčková.

Důvodem úpadku, který byl vyhlášen v neděli v noci, je platební neschopnost, kterou se cestovní kanceláři nepodařilo vyřešit. "Z důvodu platební neschopnosti, kterou se nám přes veškerou naši usilovnou snahu nepodařilo vyřešit, nejsme schopni řádně zajistit realizaci zájezdů s odletem od 23. července 2012 pořádané naší cestovní kanceláří a zároveň jsme též i ukončili prodej veškerých dalších zájezdů. Z tohoto důvodu vyhlašuje cestovní kancelář CK Dolce vita úpadek," píše cestovní kancelář na svých webových stránkách.

Podle AČCKA cestovní kancelář už minulý týden postupně stahovala veškerou nabídku zájezdů a to do Tuniska a Egypta, na které se specializovala. "Dále nabízela zájezdy do Řecka a Turecka. Rovněž vedení kanceláře řešilo se svými právníky v posledních dnech přechod z činnosti cestovní kanceláře na činnost cestovní agentury. Pak by Dolce Vita a.s. jen prodávala zájezdy jiných cestovních kanceláří. To se však cestovní kanceláři nepodařilo," poznamenala Petříčková s tím, že cestovní kancelář je pojištěna proti úpadku u České podnikatelské pojišťovny v souladu se zákonem, poškození klienti se tedy nemusí obávat, že by nedostali vložené prostředky zpět.

Pražská cestovní kancelář CK Dolce Vita a.s. se objemem svých zájezdů řadila spíše mezi menší cestovní kanceláře. Na trhu zájezdů operovala velmi krátkou dobu, neboť vznikla v únoru 2010.

Letos se jedná o šestou cestovní kancelář, která se dostala do finančních problémů a podnikala v cestovním ruchu velmi krátce, po CK Asteri tour, CK Redgreentours, CK Filip, CK Globaltour a CK BG Travel. "Nicméně ve všech případech se úpadky týkaly malých cestovních kanceláří. Ve srovnání s celkovým počtem cestovních kanceláří aktuálně působících na českém trhu se jedná pouze o necelé jedno procento krachujících subjektů," upozornila Petříčková.

V České republice nyní působí podle seznamů pojišťoven 1035 cestovních kanceláří, které v loňském roce na našem trhu prodaly 2,088 milionu zájezdů.

Témata:  cestovní kanceláře

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.