Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Skanska čelí žalobě o 100 milionů! Neplní smlouvy

Skanska čelí žalobě o 100 milionů! Neplní smlouvy

Foto: Pixmac

Stavební společnost Skanska čelí arbitrážnímu řízení kvůli výstavbě hotelu Patriot ve slovenské Skalici, majitel hotelu, firma Hotel Skalica, po ní požaduje za nedodržení smluv 3,727 milionu eur (93 milionů korun). Píše o tom pondělní vydání týdeníku Týden.

K Mezinárodnímu rozhodčímu soudu při Mezinárodní obchodní komoře v Paříži přitom celá záležitost doputovala po několikaletém bezvýsledném dohadování mezi oběma subjekty. "V rámci rozhodčího řízení jsme nyní ve stadiu procesního konání. Obě strany si odsouhlasily seznam sporných otázek," řekl Týdnu právník Hotelu Skalica Daniel Krátký.

Skanska nechce záležitost komentovat. "Vzhledem k probíhajícímu arbitrážnímu řízení se k této věci nebudeme vyjadřovat," odpověděla na dotazy Týdne mluvčí společnosti Lucie Nováková.

Témata:  arbitráž

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.