Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Internetový prodej kamenné obchody nevytlačí

Internetový prodej kamenné obchody nevytlačí

Foto: Pixmac

V anketě uspořádané v rámci ocenění GE Money Bank Obchodník roku 2011 mnoho obchodníků uvedlo, že internetovou verzi svých kamenných prodejen neprovozuje a často se k tomu zatím ani nechystá, ne všechno zboží je totiž vhodné k prodeji na internetu. Pořadatel soutěže o tom informoval v úterý.

"Nemyslím si, že internetový prodej v budoucnu vytlačí klasické kamenné prodejny. Přítomnost na internetu je pro obchodníky otázkou obchodní příležitosti, dalším prodejním kanálem. Trendem je tedy spíše větší sblížení a propojení obou těchto způsobů prodeje. Je však jasné, že k tomu nedojde u všech typů produktů stejně rychle," uvedl Zdeněk Skála, ředitel výzkumu nákupního chování Incoma GfK, která pro ocenění GE Money Bank Obchodník roku 2011 provádí výzkum veřejného mínění.

Nejvhodnější k internetovému prodeji je zboží s malou frekvencí nákupu a vysokým stupněm standardizace, takže zákazník jej nemusí nijak fyzicky zkoušet a ověřovat, zda mu vyhovuje. "Přestože zdaleka ne všichni čeští obchodníci provozují vlastní e-shop, alespoň internetový katalog v rámci svého webu považuje naprostá většina obchodníků za stejnou samozřejmost jako je například potřeba neustálé práce se zákazníkem," uzavřel Josef Jehlík, manažer pro rozvoj obchodu GE Money Bank.

Ocenění GE Money Bank Obchodník roku je barometrem kvality českého maloobchodu. Až do 29. února 2012 probíhá SMS a internetové hlasování na stránkách www.obchodnik-roku.cz, z jehož výsledků vzejde držitel titulu GE Money Bank Obchodník roku 2011 – Cena veřejnosti. Po celou dobu hlasování budou na webových stránkách ocenění k dispozici průběžné výsledky.

Témata:  internet

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.