V anketě uspořádané v rámci ocenění GE Money Bank Obchodník roku 2011 mnoho obchodníků uvedlo, že internetovou verzi svých kamenných prodejen neprovozuje a často se k tomu zatím ani nechystá, ne všechno zboží je totiž vhodné k prodeji na internetu. Pořadatel soutěže o tom informoval v úterý.
"Nemyslím si, že internetový prodej v budoucnu vytlačí klasické kamenné prodejny. Přítomnost na internetu je pro obchodníky otázkou obchodní příležitosti, dalším prodejním kanálem. Trendem je tedy spíše větší sblížení a propojení obou těchto způsobů prodeje. Je však jasné, že k tomu nedojde u všech typů produktů stejně rychle," uvedl Zdeněk Skála, ředitel výzkumu nákupního chování Incoma GfK, která pro ocenění GE Money Bank Obchodník roku 2011 provádí výzkum veřejného mínění.
Nejvhodnější k internetovému prodeji je zboží s malou frekvencí nákupu a vysokým stupněm standardizace, takže zákazník jej nemusí nijak fyzicky zkoušet a ověřovat, zda mu vyhovuje. "Přestože zdaleka ne všichni čeští obchodníci provozují vlastní e-shop, alespoň internetový katalog v rámci svého webu považuje naprostá většina obchodníků za stejnou samozřejmost jako je například potřeba neustálé práce se zákazníkem," uzavřel Josef Jehlík, manažer pro rozvoj obchodu GE Money Bank.
Ocenění GE Money Bank Obchodník roku je barometrem kvality českého maloobchodu. Až do 29. února 2012 probíhá SMS a internetové hlasování na stránkách www.obchodnik-roku.cz, z jehož výsledků vzejde držitel titulu GE Money Bank Obchodník roku 2011 – Cena veřejnosti. Po celou dobu hlasování budou na webových stránkách ocenění k dispozici průběžné výsledky.
Témata: internet
Související
14. května 2024 11:13
27. února 2024 10:06
1. února 2024 17:37
24. listopadu 2022 11:40
20. dubna 2022 9:15
4. listopadu 2021 9:32