Daňové přiznání: Poradíme, jakými způsoby ho lze podat

Češi do pondělního dne odevzdali pouze zlomek daňových přiznání, která se podávají za loňský rok. Finanční správa jich zatím obdržela 141 tisíc, dohromady jich ale čeká, podobně jako loni, zhruba 1,9 milionu.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama

Dnes to uvedla Linda Paterová z tiskového oddělení Generálního finančního ředitelství. Přiznání je třeba letos odevzdat do 3. dubna, v případě využití služeb daňového poradce do 3. července.

Do pondělí lidé odevzdali přibližně 116.000 přiznání k dani z příjmu fyzických osob a přes 25.000 přiznání k dani z přijmu právnických osob, tedy firem. Loni k 1. dubnu lidé odevzdali 1,94 milionu daňových přiznání. Z toho se 1,7 milionu týkalo daně z příjmů fyzických osob a 0,24 milionu daně z příjmů právnických osob.

Češi mohou daňové přiznání podat více způsoby. Formulář lze na úřad zaslat poštou, donést, nebo podat přes internet. Na internetových stránkách Finanční správy je možné formulář vyplnit včetně kontroly správnosti propočtu a zaslat ho finančnímu úřadu elektronicky buď prostřednictvím daňového portálu, nebo datové schránky.

Finanční správa upozornila, že pokud má daňový subjekt nebo jeho zástupce zpřístupněnou datovou schránku nebo má zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, je povinen podat daňové přiznání pouze elektronicky. A to buď prostřednictvím aplikace Elektronická podání pro Finanční správu nebo přes datovou schránku. Za nedodržení povinné elektronické formy hrozí pokuta 2000 korun.

Poplatníci, kteří si zvolí osobní odevzdání na finančním úřadě či územním pracovišti, mohou využít rozšířené úřední hodiny. Letos budou od 27. března do 31. března otevřeny podatelny všech finančních úřadů a územních pracovišť od 8 do 17 hodin. Poslední den, 3. dubna, od 8 do 18 hodin. Pracovníci Finanční správy letos rovněž vyjedou do 180 vybraných obcí.

Diskuze: Daňové přiznání: Poradíme, jakými způsoby ho lze podat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama

Fokus

Aktuálně

Doporučujeme

Zobrazit: mobil | klasicky