Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na Liberecku prudce zdražují byty, sedmkrát rychleji než v Praze

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

KOMENTÁR LUKÁŠE KOVANDY: Lidé v ČR od dnešního dne mohou za rekreací cestovat již striktně jen na své chaty a chalupy. Vláda totiž dále zpřísňuje podmínky pro ubytování v hotelích při obchodních cestách. Tato možnost byla doposud poměrně široce zneužívána, protože lidé své obchodní cesty fingovali, aby tak mohli vyrazit právě za rekreací.

Nové vládní nařízení tak ještě výrazněji podpoří zájem o chaty a chalupy. Ten je už nyní enormní. Jejich cena vzrostla podle údajů realitních kanceláří, které shromáždila ČTK, aktuálně meziročně až o 35 procent, zájem přitom nijak nepolevuje. Sílí trend předělávání rekreačních objektů na trvalé bydlení.  

Největší zájem je o chaty a chalupy ve vyhledávaných turistických oblastech, jako jsou Krkonoše, Jizerské hory, Šumava nebo Beskydy.  

Zájem o chaty a chalupy a obecně rekreační bydlení, včetně bytů určených k rekreaci, tak značně přispívá k tomu, že průměrná cena bytů v ČR v posledním roce nejvýrazněji narůstá v krajích, které jsou turisticky atraktivní.  

Podle údajů společností RealityČechy.cz a Golem Finance narostly v uplynulém roce, mezi čtvrtým čtvrtletím 2019 a čtvrtým čtvrtletím 2020, ceny nejvýrazněji ze všech krajů ČR v kraji Libereckém a Jihočeském. Poptávku po těchto nemovitostech podpořila blízkost krkonošských, jizerskohorských nebo šumavských přírodních a rekreačních lokalit.  

Na Liberecku zdražily v uvedeném období byty o 42,8 procenta, tedy zhruba sedmkrát výrazněji než v Praze, kde rostly ceny bytů jen šestiprocentním tempem. V Jihočeském kraji pak byty zdražovaly tempem 26,3 procenta, druhým nejvýraznějším ze všech krajů ČR.  

Témata:  bydlení,  hory,  zdražování

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy