Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

„Fronty“ na hypotéky. Češi pořizují úvěr na bydlení za historicky nejvýhodnějších podmínek

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Průměrná úroková sazba u hypoték v České republice v červnu zůstala na květnové hodnotě 2,05 procenta a stále tak byla na historicky nejnižší hodnotě za dobu svého sledování. V červnu bylo dle údajů Fincentrum Hypoindexu uzavřeno celkem 10 794 hypotečních úvěrů v objemu 19,747 miliardy korun.

„Obrovský zájem o hypotéky se dal očekávat. Většina velkých bank poskytujících hypotéky už oznámila svůj záměr během léta zvýšit úroky, a proto lidé vzali jejich pobočky útokem, aby si ještě stihli zajistit co nejvýhodnější podmínky. I když v nejbližších týdnech už úroky u hypoték začnou růst, nebude se jednat o žádné skokové zvýšení, ale spíš o mírný nárůst maximálně v řádu desetin procenta. Proto i v dalších týdnech a měsících budou hypotéky stále výhodné a budou jedním ze stimulů poptávky po nových bytech,“ říká Evžen Korec, generální ředitel společnosti EKOSPOL, jenž je lídrem bytové výstavby v České republice.

„Kupující mají zájem o nové a kvalitní byty, ohledně své budoucnosti jsou optimisté a nebojí se zadlužit. To je pro nás developery dobrá zpráva, která nás však zároveň zavazuje k přípravě dalších projektů. Letošním hitem EKOSPOLU je bytový projekt EKOCITY Hostivař, ve kterém jsme v prvních dvou etapách pustili do prodeje 434 bytů. Abychom vyšli vstříc obrovskému zájmu kupujících, spustili jsme navíc prodej druhé etapy o půl roku dříve, než jsme plánovali. Jen za první měsíc jsme v EKOCITY Hostivař prodali 180 bytů,“ uzavírá Evžen Korec.

Témata:  CZK,  banky,  hypotéky

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy