Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Walmart žaluje Teslu. Její solární panely způsobují požáry

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Největší americká maloobchodní společnost Walmart žaluje firmu Tesla kvůli požárům způsobeným solárními panely Tesly instalovanými na střechách obchodů tohoto řetězce. Walmart obvinil Teslu z hrubé nedbalosti a žádá soud, aby firmu přinutil odstranit solární panely z více než 240 jejích amerických obchodů, uvedla agentura Reuters. Tesla na žádost o komentář nereagovala.

Walmart tvrdí, že solární systémy instalované a udržované Teslou způsobily požáry na sedmi místech a další desítky jich vykazují nebezpečné nedostatky. Žaloba také viní Teslu z toho, že nevyškolila pracovníky, kteří provedli nekvalitní instalaci, a vykazuje "naprostou nekompetentnost či lhostejnost, nebo obojí".

Žaloba je nejnovější ranou pro solární aktivity Tesly, které získala v roce 2016 akvizicí firmy SolarCity za 2,6 miliardy USD (60,4 miliardy Kč). Čtvrtletní instalace systémů od převzetí klesly o 85 procent. Tesla rovněž snížila počet prodejců a ukončila distribuční dohodu s řetězcem Home Depot.

Požáry zničily velkou část zboží v obchodech, vyžádaly si značné opravy a způsobily Walmartu ztrátu v řádu milionů dolarů. Dodatečné inspekce dalších systémů pak odhalily problémy, které "svědčí o rozsáhlé nedbalosti". Nedostatečné kontroly ze strany Tesly tak vytvořily bezpečnostní riziko pro zákazníky a zaměstnance Walmartu, píše se v žalobě.

Walmart se stal zákazníkem SolarCity v roce 2010 a v příštích šesti letech vybavil solárními panely střechy 244 obchodů firmy. Walmart tak chtěl ukázat, že je ekologický, a zároveň snížit náklady na energii. Cílem bylo, aby firma do roku 2020 získávala 35 procent elektřiny z obnovitelných zdrojů. Walmart byl hlavním zákazníkem SolarCity.

Témata:  Walmart Solární energie Tesla

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy