Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Řidiči měli v kamionech zařízení pro manipulaci s tachografy

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Zařízení umožňující manipulaci s tachografem, který zaznamenává přestávky v jízdě, odhalili moravskoslezští policisté v těchto dnech hned ve dvou polských kamionech. ČTK to dnes řekla mluvčí moravskoslezské policie Soňa Štětínská. V jednom případě bylo zařízení aktivní. Tachograf tak vykazoval přestávku, i když nákladní souprava byla v pohybu.

"Policisté zaznamenali v posledních dnech na silnicích Moravskoslezského kraje dva případy neoprávněné manipulace s tachografem, který zaznamenává doby řízení, bezpečnostních přestávek a povinných odpočinků u řidičů nákladních vozidel. V jednom případě nebylo namontované přídavné zařízení určené k ovlivnění tachografu aktivováno, ve druhém ale ano," řekla mluvčí. Dodala, že tímto řidiči značně riskují a kvůli únavě mohou ohrozit sebe i další motoristy.

V těchto dnech kriminalisté obvinili čtyřiasedmdesátiletého Poláka z neoprávněného přístupu k počítačovému systému a nosiči informací. Za volantem vozu se zapnutým zařízením umožňujícím manipulaci s tachografem jej přistihli v Krnově. Ve vězení může strávit až čtyři roky.

Druhý řidič, také Polák, zařízení neměl aktivované. Policisté jej na Novojičínsku kontrolovali v pondělí. "Vyhodnocením dat z karty řidiče nebylo porušení předpisů zjištěno, přídavné nelegální zařízení nebylo aktivováno. Policisté zařízení zajistili a uložili dopravci kauci ve výši 100.000 korun. Vozidlo bylo odstaveno," doplnila mluvčí.

Témata:  kamiony

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy