Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Povánoční výprodeje začaly. Do obchodů míří davy Čechů

Slevy, výprodeje. Ilustrační fotografie
Slevy, výprodeje. Ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Dnes začínají ve většině obchodních řetězců povánoční výprodeje. Obchodníci očekávají, že by mohly být úspěšnější než loni, už před Vánoci lákali zákazníky na slevy. Některé řetězce, například Kaufland, se slevami začnou až v první lednové dekádě, IKEA část zboží zlevnila před Vánoci.

Pro internetové prodejce jsou povánoční a lednové výprodeje druhým nejsilnějším obdobím. Průzkum e-shopu Mall.cz ukázal, že 13 procent domácností si některé dárky kupuje až po Vánocích, když přichází další vlna slev. V povánočních výprodejích mají Češi největší zájem podle manažera nákupního rádce Heureka.cz Marka Dobrého o mobilní telefony a velké spotřebiče, jako jsou pračky, ledničky, myčky nebo sušičky.

"Jsou-li minulé Vánoce vodítkem, Češi utratí v povánočních výprodejích na e-shopech zhruba 95 procent toho, co utratili před Vánoci," uvedl hlavní ekonom Czech Fund Lukáš Kovanda.

Například Knihy Dobrovský zlevní na dnešek všechno zboží o 30 procent ve všech prodejnách. Další slevovou akci chystá firma na druhou polovinu ledna. S výprodejem dnes začíná také největší český e-shop Alza.cz. "Nejvyšší slevy se budou u vybraného zboží pohybovat až v desítkách procent a půjdou napříč celým naším sortimentem," uvedla mluvčí Patricie Šedivá.

Tesco chce dnes dát cenovky se slevou na stovky produktů, zejména pak na sortiment vánočních dekorací, které plánuje zlevnit o 50 až 70 procent. Se slevami domácích potřeb, hraček, kancelářských potřeb nebo například elektroniky začne 8. ledna, uvedl jeho mluvčí Václav Koukolíček.

Témata:  obchody Výprodeje, slevy

Související

Aktuálně se děje

17. října 2025 16:01

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy