Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nový jízdní řád: Stát zjistil několik problémů, největší u Arrivy

Vlak, ilustrační fotografie
Vlak, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Státní kontroly zjistily po spuštění nového jízdního řádu na železnici několik problémů. Největší jsou u firmy Arriva, která odřekla vlak na trati Čížová-Praha. Další větší zaznamenané problémy se týkaly stejného dopravce, šlo o potíže s odbavením ve stanicích nebo netopení ve vlaku. ČTK to dnes sdělilo ministerstvo dopravy. Arriva se za problémy cestujícím omluvila a většinu z nich už podle mluvčího Martina Faráře vyřešila. Potíže jsou zatím stále s prodejem jízdenek ve stanicích. V neděli 15. prosince začal platit nový jízdní řád a na řadě tratí začali nově jezdit soukromí dopravci.

Ministerstvo po spuštění nového jízdního řádu vyslalo do terénu kontrolory ve větším rozsahu, než je obvyklé. Podle úřadu je hlavním důvodem přechod na novou koncepci, kdy pět z 28 rychlíkových linek a některé regionální spoje nově zajišťují jiní dopravci než České dráhy.

Největší problémy zatím kontroloři našli u Arrivy. Ta nově jezdí na linkách Praha-Tanvald, Kolín-Nový Bor, Praha-Rakovník a Praha-Písek-České Budějovice. "Byly zaznamenány tři významnější problémy. A těmi je neplnění některých požadavků na odbavení ve stanicích, jeden výpadek provozu (odřeknutí vlaku Čížová - Praha) a jedna netopící souprava na trase Praha-Tanvald," oznámil dnes mluvčí ministerstva František Jemelka. Úřad také průběžně prověřuje, zda jsou posilové vozy nasazovány ve smlouvou požadovaném rozsahu.

Dopravce podle ministerstva komunikuje a slíbil zavedení některých opatření. Konkrétně jde o nepřetržitou pohotovost strojvedoucích či posílení opravárenských a dispečerských kapacit. Do konce týdne dopravce přislíbil řešení problematiky staničního odbavení.

Dopravce podle Faráře většinu problémů již vyřešil, problémy jsou stále s prodejem jízdenek ve stanicích. Komplikace jsou konkrétně s prodejními automaty, které mají softwarovou chybu. "Intenzivně řešíme nápravu. Cestující si mohou přesto zakoupit jízdenku také v e-shopu a nebo u vlakového stevarda bez přirážky," uvedl mluvčí. Odřeknutí jednoho vlaku vysvětlil poruchou vlaku, ten už je však nyní opravený. U soupravy s nefungujícím topením byl podle něho problém s náhradní lokomotivou, společnost bude cestujícím se zakoupenou jízdenkou vracet peníze.

Menší potíže našli kontroloři i u RegioJetu který v neděli zahájil provoz na trati mezi Brnem, Ostravou a Bohumínem. Podle ministerstva však jde pouze o detailní nedodržení podmínek, na kterých se úřad s dopravcem dohodl. Jde například o dočasné problémy se zásuvkami nebo uzavřenými toaletami v jedné soupravě vozů. "Dopravce aktivně komunikuje a řádně plní své povinnosti," sdělil Jemelka.

U Českých drah, které stále zajišťují většinu státem objednávaných linek, se uskutečnil podle ministerstva přechod na nový jízdní řád bez problémů. To samé platí i pro dopravce GW Train Regio, který jezdí na lince Plzeň - Most.

Soukromí dopravci nově jezdí i na některých tratích v krajích. Jde o Pardubický, Zlínský a Ústecký kraj. Tento provoz však kontrolují kraje.

Témata:  vlaky železnice

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy