Nejhodnotnější automobilovou značkou světa je japonská Toyota před Mercedesem-Benz a BMW. Na dalších místech letošního žebříčku BrandZ skončily Tesla, Ford, Honda, Nissan, Audi VW a Porsche. Vyplývá to ze studie BrandZ, kterou sestavuje výzkumná společnost Kantar. V první stovce nejhodnotnějších značek světa jsou tři automobilky, z toho Toyota je na 48. místě.
Značka Toyota, která je v automobilovém průmyslu první poosmé, má podle studie hodnotu 28,4 miliardy dolarů (cca 670 miliard korun), Mercedes-Benz 21,3 miliardy a BMW 20,5 miliardy. Následující Tesla má hodnotu zhruba o devět miliard USD nižší.
Toyota se orientuje na pohony s nízkými emisemi. Automobilka má nejmodernější technologie v hybridních, plug-in hybridních a vodíkových pohonech. Za více než 20 let sériové výroby hybridních pohonů dodala přes 15 milionů hybridů, a je tak jejich největším světovým výrobcem. Současně začala značka zavádět program na zavedení deseti elektrických modelů do roku 2025 a paralelně vyvíjí automobily na vodíkový pohon.
Prestižní žebříček BrandZ 100 nejcennějších globálních značek vychází z různých ukazatelů, jako jsou finanční výsledky značky, průzkumy veřejného mínění, aktuální obchodní operace a budoucí plány. Důležitým faktorem je závazek k ochraně životního prostředí a vývoj technologií šetrných k životnímu prostředí.
Související
30. ledna 2023 10:15
15. října 2021 13:39
10. září 2021 10:40
22. ledna 2020 12:12
6. března 2019 10:40
23. prosince 2018 14:04