Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Toyota Corolla je nejprodávanějším autem ve světě

Toyota
Toyota
Foto: Pixabay

Celosvětově nejprodávanějším autem letošního roku je, stejně jako loni, Toyota Corolla. Na druhém místě skončil velký americký pick-up Ford F-Series a třetí je Honda Civic. Vyplývá to z údajů serveru Focus2move, který sleduje prodej aut ve více než 150 zemích.

Corollu si od ledna do konce října koupilo po celém světě 995.356 řidičů, pro Ford F se rozhodlo o 100.000 méně a Hondu Civic zvolilo přes 696.000 motoristů.

Na dalších místech skončily SUV Toyota RAV4 a Volkswagen Golf. Do první desítky žebříčku se vešly také modely VW Tiguan a Polo, Honda CR-V, Toyota Camry a Chevrolet Silverado. Nejprodávanější český vůz Škoda Octavia je v polovině čtvrté desítky.

Toyota Corolla zaujímá první příčku žebříčku nejčastěji kupovaných automobilů na světě nepřetržitě od roku 2004. Od roku 1997 je nejlépe prodávaným autem v historii. Začátkem příštího rok na trh dorazí 12. generace Corolly a jako první model se představí se dvěma hybridními pohony v nabídce.

V pořadí jednotlivých výrobců vede Toyota s podílem přes devět procent. Následují Volkswagen s téměř osmi procenty a třetí je Ford se zhruba šesti procenty trhu.

Focus2move.com své zprávy zpracovává na základě globální databáze automobilů (GAD, Global Auto Database), kterou vede od roku 2010. Databáze vzniká z více než 300 zdrojů, mezi které patří ministerstva dopravy jednotlivých zemí, organizace sdružující výrobce automobilů a všechny další instituce, které mají oficiální statistiky v dané zemi nebo regionu.

Témata:  auta Toyota

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy