Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na internetu se objevily podvodné e-shopy s rouškami

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Na internetu se objevily podvodné e-shopy v češtině se zdravotními rouškami a bezkontaktními teploměry. Útočníci zneužívají obavy lidí z koronaviru a snaží se od nich získat osobní údaje. Oznámila to dnes antivirová firma Eset. Dosud se bezpečnostní experti společnosti ve vztahu ke koronavirové epidemii v Česku setkávali pouze s cizojazyčnými obchody, phishingem a poplašnými zprávami.

Útočníci, kteří za podvodnými obchody stojí, zneužívají nejistoty lidí a nedostatku zdravotních roušek v lékárnách. Odkazy na falešné e-shopy šíří prostřednictvím spamových kampaní. Na konkrétní stránky již analytici upozornili Českou obchodní inspekci, která podvodné e-shopy monitoruje.

"Tyto weby se snaží odcizit osobní údaje lidí, kteří si chtějí ochranné pomůcky objednat. Jejich tvůrci přitom zjevně ovládají češtinu, stránky totiž neobsahují překlepy ani zjevný strojový překlad. Obě podvodné stránky jsou takřka identické a zachytili jsme je ve stejné podobě i na Slovensku," uvedl expert Esetu na digitální bezpečnost Ondrej Kubovič.

Ke zvýšení důvěryhodnosti stránek používají útočníci i falešné recenze uživatelů z celé republiky. Objednávkový formulář není nijak šifrovaný. Osobní údaje, jako jméno, adresu, telefon či e-mail, tak krom podvodníků mohou zachytit i další útočníci.

Jen před několika málo dny společnost ESET vydala varování před podvodnými e-maily, které také zneužívají obavy lidí před nemocí. Prozatím je ale stále většina zpráv, které kolují v České republice, v angličtině, případně jiném cizím jazyce.

Témata:  internet ESET e-shopy roušky Koronavirus COVID-19

Související

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy