Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé kupují zimní i letní cesty. Cestovní kanceláře posílily on-line a call centra

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

V souvislosti s uzavřením poboček v rámci zpřísnění vládních opatření v boji proti koronaviru cestovní kanceláře (CK) posílily on-line prodej i call centra. Přestože zájem klientů je nižší než touto dobou v předchozích letech, zájezdy lidé kupují. Nyní se nejčastěji vydávají do Tuniska, prodávají se ale i lyžařské zájezdy. Zájem je také o letní pobyty na příští rok. Na nákup těchto cest lidé hojně využívají poukazy za zrušené zájezdy kvůli pandemii. Vyplývá to z ankety ČTK mezi CK.

Čedok podle své mluvčí Evy Němečkové po uzavření poboček zvýšil počet operátorů v call centru, s klienty komunikuje po telefonu, prostřednictvím chatu i e-mailu, uvedla. Cestovní agentura Invia se dlouhodobě věnuje rozvoji webu a on-line prodeji. "Ačkoliv se tento rok snažíme šetřit, do tohoto segmentu investujeme i nadále. S našimi největšími partnery umožňujeme zákazníkům už plný on-line nákup zájezdů. Ostatní cestovní kanceláře se postupně přidávají," uvedla mluvčí agentury Andrea Řezníčková.

Do technologií v posledních letech investovala také CK Fischer. Podle jejího mluvčího Jana Bezděka byly on-line prodej i call centrum v interní strategii už před pandemií považovány za klíčové prodejní kanály. Současná situace tento trend umocňuje, řekl. "Po uzavření poboček se prodej přesunul na web a do call centra. Naštěstí jsme zvyklí s klienty přes tyto prodejní kanály běžně komunikovat. Nápor klientů je pochopitelně menší než bývá v této části roku běžné, zájem o cestování ale ze strany klientů dál cítíme," uvedl obchodní ředitel a mluvčí CK Exim Tours Petr Kostka.

Češi aktuálně cestují nejvíce do Tuniska, kam mohou s CK odjet bez testů na koronavirus. V případě cestovní agentury Invia tam nyní odjíždí 43 procent klientů. "Tunisko letos nahrazuje nejoblíbenější resortové destinace Egypt a Turecko. Nejoblíbenější místa v Tunisku jsou mnohdy vyprodaná," řekla Řezníčková. Čedok na podzim prodává podle Němečkové nejvíce týdenní zájezdy na Kanárské ostrovy, kam také není vyžadován test.

Lidé poptávají i lyžařské zájezdy. Podle Bezděka se právě nyní nejvíce prodávají zimní pobyty, a to především do italských Alp a Rakouska, uvedl. Klienti Čedoku žádají v případě zimních zájezdů nejčastěji lyžařská střediska v Rakousku a na Slovensku, ubytování v blízkosti lanovek a s dobrým připojením na wi-fi. Žádají i pobyty na českých horách, dodala Němečková.

Češi si zajišťují i dovolené na příští léto. Podle Řezníčkové se prodává především Tunisko, Řecko a Bulharsko. Čedok zahájil prodej letních cest v září. "Největší zájem je jednoznačně o pobyty na řeckých ostrovech, v Turecku nebo ve Španělsku, ale na předních místech je i Albánie. Ke koupi klienti hojně využívají vouchery a poukazy, které v minulých měsících získali," dodala Němečková.

CK mohly podle nového zákona tzv. lex voucher vydávat na zrušené zájezdy s plánovaným odjezdem od 20. února do 31. srpna klientům místo hotovosti poukazy. Nárok na vrácení hotovosti budou mít čeští klienti, kteří poukaz nevyužijí do 31. srpna příštího roku k úhradě jiné cesty.

Témata:  cestovní kanceláře dovolená hory

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy