Lidé kupují zimní i letní cesty. Cestovní kanceláře posílily on-line a call centra

V souvislosti s uzavřením poboček v rámci zpřísnění vládních opatření v boji proti koronaviru cestovní kanceláře (CK) posílily on-line prodej i call centra. Přestože zájem klientů je nižší než touto dobou v předchozích letech, zájezdy lidé kupují. Nyní se nejčastěji vydávají do Tuniska, prodávají se ale i lyžařské zájezdy. Zájem je také o letní pobyty na příští rok. Na nákup těchto cest lidé hojně využívají poukazy za zrušené zájezdy kvůli pandemii. Vyplývá to z ankety ČTK mezi CK.

Ilustrační fotografie
reklama

Čedok podle své mluvčí Evy Němečkové po uzavření poboček zvýšil počet operátorů v call centru, s klienty komunikuje po telefonu, prostřednictvím chatu i e-mailu, uvedla. Cestovní agentura Invia se dlouhodobě věnuje rozvoji webu a on-line prodeji. "Ačkoliv se tento rok snažíme šetřit, do tohoto segmentu investujeme i nadále. S našimi největšími partnery umožňujeme zákazníkům už plný on-line nákup zájezdů. Ostatní cestovní kanceláře se postupně přidávají," uvedla mluvčí agentury Andrea Řezníčková.

Do technologií v posledních letech investovala také CK Fischer. Podle jejího mluvčího Jana Bezděka byly on-line prodej i call centrum v interní strategii už před pandemií považovány za klíčové prodejní kanály. Současná situace tento trend umocňuje, řekl. "Po uzavření poboček se prodej přesunul na web a do call centra. Naštěstí jsme zvyklí s klienty přes tyto prodejní kanály běžně komunikovat. Nápor klientů je pochopitelně menší než bývá v této části roku běžné, zájem o cestování ale ze strany klientů dál cítíme," uvedl obchodní ředitel a mluvčí CK Exim Tours Petr Kostka.

Češi aktuálně cestují nejvíce do Tuniska, kam mohou s CK odjet bez testů na koronavirus. V případě cestovní agentury Invia tam nyní odjíždí 43 procent klientů. "Tunisko letos nahrazuje nejoblíbenější resortové destinace Egypt a Turecko. Nejoblíbenější místa v Tunisku jsou mnohdy vyprodaná," řekla Řezníčková. Čedok na podzim prodává podle Němečkové nejvíce týdenní zájezdy na Kanárské ostrovy, kam také není vyžadován test.

Lidé poptávají i lyžařské zájezdy. Podle Bezděka se právě nyní nejvíce prodávají zimní pobyty, a to především do italských Alp a Rakouska, uvedl. Klienti Čedoku žádají v případě zimních zájezdů nejčastěji lyžařská střediska v Rakousku a na Slovensku, ubytování v blízkosti lanovek a s dobrým připojením na wi-fi. Žádají i pobyty na českých horách, dodala Němečková.

Češi si zajišťují i dovolené na příští léto. Podle Řezníčkové se prodává především Tunisko, Řecko a Bulharsko. Čedok zahájil prodej letních cest v září. "Největší zájem je jednoznačně o pobyty na řeckých ostrovech, v Turecku nebo ve Španělsku, ale na předních místech je i Albánie. Ke koupi klienti hojně využívají vouchery a poukazy, které v minulých měsících získali," dodala Němečková.

CK mohly podle nového zákona tzv. lex voucher vydávat na zrušené zájezdy s plánovaným odjezdem od 20. února do 31. srpna klientům místo hotovosti poukazy. Nárok na vrácení hotovosti budou mít čeští klienti, kteří poukaz nevyužijí do 31. srpna příštího roku k úhradě jiné cesty.

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky