Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

ČR je už druhá na světě v poměrném počtu zemřelých za týden

Koronavirus Covid-19
Koronavirus Covid-19
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

V České republice se od března, tedy od začátku epidemie způsobené novým koronavirem, nakazilo téměř 210.000 lidí a zemřelo 1739 lidí. Nejvyšší denní nárůst, o 100 zemřelých, přibyl do statistik toto pondělí, ve středu přibylo 14.968 prokázaných případů nemoci covid-19, nejvíc za jediný den od začátku epidemie.

Podle údajů deníku The New York Times (NYT) je Česká republika podle počtu úmrtí na 100.000 obyvatel za uplynulý týden už na druhém místě ve světě, před týdnem byla čtvrtá. Podle počtu případů nakažených na 100.000 obyvatel za uplynulý týden je ČR podle stejného zdroje stále na druhém místě ve světě za Andorrou a před Belgií.

Celkově je Česká republika v počtu úmrtí od začátku pandemie na 100.000 obyvatel na 52. místě (před týdnem byla na 61. místě) na světě, v rámci Evropské unie pak na 11. místě (před sedmi dny byla na 14. místě). Nejhůře je na tom v EU Belgie a Španělsko.

Deset zemí s nejvíce úmrtími na 100.000 obyvatel za uplynulý týden:

země úmrtí celkem úmrtí celkem na 100.000 obyvatel úmrtí za poslední týden úmrtí za poslední týden na 100.000 obyvatel Argentina 27.519 62 2598 5,8 Česká republika 1739 16 567 5,3 Černá Hora 250 40 33 5,3 Andorra 63 82 4 5,2 Bahamy 127 33 18 4,7 Moldavsko 1630 46 116 3,3 Aruba 35 33 3 2,8 Arménie 1121 38 82 2,8 Severní Makedonie 862 41 53 2,5 Írán 31.346 38 1997 2,4

Zdroj: The New York Times; nakit.cz/koronadata; výpočet ČTK

Témata:  Koronavirus COVID-19

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy