Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Dopravní horor v Brně? Poslanec přichází s řešením

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Radek Sycha, MoneyMAG.cz

Poslanec Jaroslav Klaška a člen Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43 přichází s konkrétními návrhy na řešení neudržitelné situace v Brněnské aglomeraci a v městě Brně. Řešení má tři konkrétní body, které je možné zavést v řádu měsíců. Nemusí se tak opakovat podzimní kolapsy. Stejně tak Jaroslav Klaška představuje jasný návrh na řešení situace v Černé Hoře. Stejně tak vůbec poprvé představuje způsob, jak získat peníze na výstavbu D43 od Evropské centrální banky.

Dopravní horory se nemusí v Brně a okolí opakovat

Řešení zahrnuje tři konkrétní body. „Při řešení dopravní situace v městě Brně musíme zvýhodnit cenu MHD, rozložit opravy silnic do celého roku, začít využívat bezvýkopové technologie a povinně koordinovat opravy mezi všemi dotčenými subjekty,“ říká Jaroslav Klaška, poslanec a člen Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43.

Snížit počet aut v centru Brna díky zvýhodnění MHD, které by mohlo být na přechodnou dobu zdarma. Nekumulovat opravy a rekonstrukce silnic do krátkého období a co nejvíce využívat bezvýkopové technologieRozložení oprav rovnoměrně do průběhu roku vyloučí podzimní dopravní kolapsy. Stávající stav je takový, že kraje se dosud o penězích od státu na opravy dozvědí na jaře, opravy vysoutěží v létě a na podzim se všechno uzavře a opravy se provedou. Z toho plynou kolony. „Není nutné, aby se vše rozkopalo během podzimu. Následkem jsou dopravní horory, které jsou pro Brno a okolí už tak typické. Zásadní změnou je zajistit peníze na opravy silnic pro kraje do konce roku, aby kraje mohly soutěžit opravy ještě během zimy a opravy pak rozložit do celého stavebního období roku, v Brně včetně plošného využití bezvýkopových technologií,“ říká Jaroslav Klaška. Koordinace oprav, které prování města a kraj včetně stanovení objízdných tras„Mé veškeré snahy na dobrovolnou koordinaci mezi jednotlivými subjekty selhaly“, říká Jaroslav Klaška. Příkladem je komplikovaná dopravní situace v městě Brně nebo třeba v Černé Hoře. „Nevidím jinou možnost než koordinaci oprav silnic upravit zákonem, jehož předložení bych chtěl iniciovat ihned po volbách. Opravy a rekonstrukce silnic tak budou ze zákona povinně koordinovány včetně řádného stanovení objízdných tras, což jen přispěje k eliminaci dopravního chaosu.“ uvádí Jaroslav Klaška.

Na stavbu dálnice D43 může mít stát k dispozici peníze od Evropské investiční bankyTolik nutná stavba dálnice D43 a další se v minulosti odkládaly také kvůli nedostatku financí. Přitom je zde řešení, o kterém se dosud nevědělo. „EIB může na základě tzv. Junkrova balíčku uvolnit potřebné miliardy, které se použijí na stavbu dálnice D43,“ prozrazuje poslanec Jaroslav Klaška. Dálnice D43 je klíčová pro dopravu Brno-Svitavy-Hradec Králové. Riziko vážné či smrtelné nehody je pro řidiče jedoucího po dálnici čtyřikrát menší než pro motoristu na silnici první třídy. Dlouhodobě to dokazuje riziková mapa českých silnic, kterou vydává Ústřední automotoklub ČR nebo Evropská agentura Euro RAP. „Na I/43 je až 4-krát vyšší nehodovost, než na dálnici. Kdybychom tuto dálnici měli, tak ročně zachráníme mnoho životů,“ říká poslanec Klaška.

Témata:  Brno MHD doprava

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

18. listopadu 2024 9:38

Bloomberg: Češi opět nakupují ruský plyn, podrývají evropskou energetickou nezávislost

Češi se vrací k ruskému plynu, píše agentura Bloomberg. Česko tak podle ní patří k několika zemím, které hatí celoevropskou snahu odstřihnout se od ruských dodávek energií. Taková snaha je skutečností uplynulých dvou let, po ruské invazi na Ukrajinu. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy