Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Merkelová bez obalu: Pomáhat uprchlíkům je naším úkolem

Angela Merkelová
Angela Merkelová
Foto: g7germany.de

Německá kancléřka ve čtvrtek v souvislosti s nedávnými teroristickými útoky uspořádala v Berlíně velkou tiskovou konferenci, na které mimo jiné hovoří i o problémech azylové politiky. Kancléřka je přesvědčená, že chybu s přijímáním uprchlíků neudělala - ba naopak. Pomoc lidem v nouzi považuje za historický úkol, který je třeba splnit.

Kancléřka Angela Merkelová se vrátila dříve z dovolené a uspořádala velkou konferenci v Berlíně, na které mimo jiné řeší i otázky spojené s nedávnými útoky v Německu a ve Francii.

Ačkoli Merkelová čelí dlouhodobě kritice v souvislosti s příliš kontroverzní azylovou politikou, je přesvědčená, že žádnou chybu neudělala. Právě naopak. Myslí si, že je důstojné "každému člověku v ohrožení poskytnout azyl", obzvlášť když prchá před válkou.

Jak několikrát zdůraznila, Německo je silnou zemí, která se s překážkami vyrovná. "Neříkala jsem, že to bude jednoduchá věc, ale stejně jako tenkrát jsem i dnes přesvědčená, že to zvládneme a splníme tento historický úkol," řekla na konferenci.

Zároveň zdůraznila potřebu bojovat proti teroru, který ohrožuje národní svobody. "Chtějí dosáhnout toho (teroristé), aby lidé zapomněli na to, co je spojuje. Chtějí narušit naši ochotu přijímat lidi, kteří u nás hledají útočiště," dodala Merkelová.

Německo v minulém týdnu řešilo hned několik útoků - a to třeba v Ansbachu, kde se odpálil syrský běženec, nebo v Mnichově, kde Němec íránského původu zabil devět lidí. 

Témata:  Angela Merkelová uprchlíci Německo

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy