Profesorka masové komunikace Kelli Burnsová pořádně zavařila reklamním agentům populárního Facebooku. Zveřejnila totiž výsledky svého předchozího bádání zacíleného na hledání souvislostí mezi soukromou konverzací a reklamou - a způsobila hotový poprask.
Není žádným tajemstvím, že sdílení příspěvků na Facebooku je zcela věcí veřejnou, kde neexistuje prostor pro soukromí. Pokud jste si ale mysleli, že komunikace prostřednictvím aplikace Messenger je zcela odlišnou záležitostí, jste na velkém omylu.
Profesorka masové komunikace na University of South Florida upozorňuje na to, že Facebook "odposlouchává" a pečlivě monitoruje vše, co si s protějškem řeknete. Kvůli tomu pak může lépe zacílit reklamu na konkrétního uživatele. Alespoň tak to Burnsová vysvětlila novinářům britského The Independent.
"Myslím si, že lidé si neuvědomují, jak moc Facebook sleduje každý jednotlivý krok, který provedeme online," říká Kelli Burnsová. "Facebook vidí všechno, co děláme na svých telefonech a počítačích," dodává.
Aby to dokázala, nadhodila během hovoru přes telefon několik "náhodných" témat, která se přímo nabízela k cíleným reklamám. A jednou to celé dokonce natočila. Do telefonu srozumitelně řekla, že by opravdu moc chtěla vidět africké safari, jezdit džípem,... A jako lusknutím prstu se na sociální síti za chvíli objevil článek o safari a reklama na džíp.
Kelli Burnsová zároveň upozorňuje, že společnost podle všeho nedělá nic nekalého. Pouze využívá "odposlouchávání" ke komerčním účelům. Samotná společnost se ale vůči experimentu tvrdě ohradila. Mikrofón prý v žádném případě nevyužívá k tomu, aby mohl citlivé informace předat inzerentům. Hovory prý nijak neanalyzuje ani neukládá.
Témata: Facebook
Související
29. dubna 2024 18:35
6. července 2023 9:50
19. srpna 2022 9:25
4. února 2022 12:58
3. listopadu 2021 8:52
29. října 2021 11:23