Krach cestovky poškodil stovky Čechů! Jak získat odškodné

Na prahu letních prázdnin se do vážných finančních problémů dostala cestovní kancelář. Marinetour, která se specializovala na dovolenou v Turecku a Řecku, vyhlásila úpadek ve čtvrtek večer. V zahraničí má přitom 900 klientů.

Ilustrační fotografie
reklama

 

Cestovní kancelář byla pojištěna, takže návrat bezmála tisícovky klientů ze zahraničí, zajistí pojišťovna. Opačným směrem – tedy k moři, mělo dnes a zítra odletět z Česka dalších 400 lidí. Ti tedy bohužel zůstanou doma.

Cestovní kancelář Marinetour je o svém úpadku na poslední chvíli informovala telefonicky. Na pražském letišti Václava Havla tak dnes ráno nikdo ze zklamaných klientů nečekal.

Problémy cestovní kanceláře se daly vytušit už v minulých dnech, kdy se změnilo její vedení, respektive její jednatelka. Stanislava Aknar nabídla Marinetour k prodeji. Její manžel – Devrim Aknar má navíc z minulosti z krachy cestovek bohaté zkušenosti. Do úpadku přivedl hned dvě.

Webové stránky Marinetour jsou od včerejška mimo provoz. Klienti, kteří na dovolenou neodletí, ale už ji mají zaplacenou, se tak zřejmě rovněž budou muset obrátit na pojišťovnu, aby alespoň dostali zpět své peníze.

Toto je postup, který poškozeným klientům zkrachovalé cestovní kanceláře Marine tour doporučuje Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA):

Dotčení klienti se nyní mohou obracet na asistenční službu Europ Assistance s.r.o (Tel. 221 586 660), neboť cestovní kancelář byla pojištěná u Generali Pojišťovny a.s. Rovněž na stránkách pojišťovny jsou informace k postupu, jak vznést písemný nárok na pojistné plnění. Je nutné doložit potřebné doklady nejpozději do 6 měsíců (resp. do 3 měsíců) od vzniku pojistné události.

Pro nahlášení pojistné události třeba doložit následující dokumenty:

  • originální a kompletně vyplněný škodní protokol

  • kopii cestovní smlouvy uzavřenou s cestovní kanceláří s podpisy obou stran
  •  originální doklady o uhrazení zálohy za zájezd nebo plné ceny zájezdu (příjmový doklad CK nebo jiný originální doklad o úhradě – v případě dokládání platby výpisem z bankovního účtu, musí tento být originální nebo ověřená kopie s razítkem a podpisem oprávněného zaměstnance banky)

  • originální doklady o uhrazení případných dodatečných výdajů spojených s pojistnou událostí, za něž požadujete plnění (výdaje na nezbytné náhradní ubytování a stravování v zahraničí, výdaje na zpáteční cestu do ČR)

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky