dTest vyzval operátory, aby postiženým spotřebitelům vrátili peníze

Průzkum, který podvodně lákal peníze ze spotřebitelů, byl pozastaven. Nyní dTest vyzval operátory, aby již postiženým spotřebitelům vrátili peníze.

Diskuse: 0

660
reklama

dTest odeslal výzvu třem mobilním operátorům, jejichž klienti se mohli stát obětí podvodného průzkumu, aby zákazníkům vrátili všechny platby, které jim v souvislosti s touto podvodnou službou naúčtovali.

„Podvody tohoto typu jsou zákeřné - oběti totiž často ani nezjistí, že si nějakou službu vůbec objednali a že ji platí. Dokonce ani ten, kdo pravidelně odcházející platby ve svém vyúčtování odhalil, nemá vyhráno; poskytovatel služby má totiž sídlo až v Izraeli,“ vysvětluje Miloš Borovička, právní poradce dTestu. „Vyzvali jsme proto k nápravě přímo české mobilní operátory, protože jsme přesvědčeni, že k řešení situace mají potřebné nástroje.“

„Doufáme, že všichni tři oslovení operátoři na základě naší výzvy projeví vstřícnost ke svým zákazníkům. O dalším vývoji kauzy budeme veřejnost informovat,“ uzavírá Miloš Borovička.

Postižení spotřebitelé mohou kontaktovat spotřebitelskou poradnu dTest na čísle 299 149 009, kde se dozví, jak situaci řešit. 

Výzva operátorům

Dobrý den,

ještě jednou děkujeme jménem spotřebitelů za impuls k pozastavení předmětné „služby“, která podle vašeho zjištění nebyla v souladu s Kodexem APMS a podle našeho názoru byla v rozporu i s českými zákony.

Vítáme vaši iniciativu směrem k případným reklamacím. Jsme však přesvědčeni, že to nestačí.
Především, šlo o zákeřný podvod, jehož si spotřebitelé nemuseli ani všimnout.

Dále, poskytovatel „služby“ se skrývá v Izraeli, což reklamaci komplikuje a odrazuje od ní.

Vyzýváme vás proto, abyste obětem tohoto podvodu pomohli nejen verbálně, ale také fakticky.

Konkrétně vás vyzýváme k následujícím krokům:
- Zadržte všechny platby vašemu partnerovi až do celkové výše škod, způsobených spotřebitelům souvislosti s předmětnou službou.

Předpokládáme, že vaše smlouva tuto možnost dává.

- Vraťte všechny peníze, o něž vaši zákazníci-oběti tohoto podvodu přišli.

Pokud byste nemohli zadržet všechny platby, vyzýváme vás:
- Zveřejněte důvody, které vám v tom brání.
- Zadržte a vraťte obětem alespoň ty peníze, které pocházejí přímo z předmětného podvodu a které jste dosud partnerovi nevyplatili.

Pokud byste chtěli ze zadržených/vracených prostředků odečítat něco na úhradu souvisejících nákladů, žádáme vás, abyste ty náklady kalkulovali s ohledem na principy společenské odpovědnosti.

Pokud byste se rozhodli odškodnění vašich zákazníků - obětí tohoto podvodu neřešit, vyzýváme vás:

- Zveřejněte důvody, které vám v tom brání.
- Dejte vědět cíleně všem vašim zákazníkům - obětem tohoto podvodu, že mají možnost reklamace.

Děkujeme za zvážení této výzvy; protože jde o urgentní záležitost, vaši reakci očekáváme do pátku 20. prosince 2013.

Témata: dTest

Diskuze: dTest vyzval operátory, aby postiženým spotřebitelům vrátili peníze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky