Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidl chystá velké změny. Dotknou se potravin i cen

Lidl
Lidl
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Lidl ČR chce u privátních značek snížit obsah přidaných solí a cukru proti roku 2015 do roku 2025 o pětinu. Privátní značky tvoří 83 procent sortimentu, uvedl dnes na tiskové konferenci jednatel firmy Michal Farník. Některé produkty by se tak mohly podle Farníka prodražit, protože cukr je levnější než například ovocná složka jogurtu.

"Budeme to řešit individuálně, nedá se to říct paušálně, že snížím nebo zvýším ceny," dodal.

U jogurtů se například firma bude snažit mít maximálně deset gramů přidaných cukrů na 100 gramů produktu. Podle Farníka se nyní prodávají privátní jogurty s 11 gramy cukru na 100 gramů, loni to bylo 12,8 gramu cukru na 100 gramů hmoty.

Například obsah přidaného cukru v nealkoholických výrobcích by měl být v roce 2025 maximálně osm gramů na 100 ml. Přidanou sůl se bude firma snažit snižovat v pečivu, polévkách, uzeninách, hotových jídlech, pizzách nebo ve slaném pečivu.

Diskont měl loni v Česku 243 prodejen a zaměstnával 6267 pracovníků. Řetězec patří mezi největší tuzemské obchodníky spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Lidl s Kauflandem patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.

Lidl v ČR vykázal ve finančním roce 2017/2018 rekordní zisk před zdaněním 5,1 miliardy korun, meziročně o 27 procent víc. Díky růstu tržeb o pětinu na 52,3 miliardy řetězec poskočil ze čtvrtého na druhé místo žebříčku největších tuzemských obchodníků, za Kaufland.

Témata:  Lidl

Související

Aktuálně se děje

10. března 2025 11:03

7. března 2025 9:19

Zákaznické kartičky: Výhoda, nebo daň za soukromí

Věrnostní programy a kluby slibují atraktivní slevy a výhody, avšak za cenu sdílení osobních údajů. Zákaznické kartičky, mobilní aplikace či registrace na e-shopech umožňuje obchodníkům sledovat nákupní chování spotřebitelů. Jaké jsou skutečné přínosy těchto programů a čím za ně ve skutečnosti platíte.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy