Lidl ČR chce u privátních značek snížit obsah přidaných solí a cukru proti roku 2015 do roku 2025 o pětinu. Privátní značky tvoří 83 procent sortimentu, uvedl dnes na tiskové konferenci jednatel firmy Michal Farník. Některé produkty by se tak mohly podle Farníka prodražit, protože cukr je levnější než například ovocná složka jogurtu.
"Budeme to řešit individuálně, nedá se to říct paušálně, že snížím nebo zvýším ceny," dodal.
U jogurtů se například firma bude snažit mít maximálně deset gramů přidaných cukrů na 100 gramů produktu. Podle Farníka se nyní prodávají privátní jogurty s 11 gramy cukru na 100 gramů, loni to bylo 12,8 gramu cukru na 100 gramů hmoty.
Například obsah přidaného cukru v nealkoholických výrobcích by měl být v roce 2025 maximálně osm gramů na 100 ml. Přidanou sůl se bude firma snažit snižovat v pečivu, polévkách, uzeninách, hotových jídlech, pizzách nebo ve slaném pečivu.
Diskont měl loni v Česku 243 prodejen a zaměstnával 6267 pracovníků. Řetězec patří mezi největší tuzemské obchodníky spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Lidl s Kauflandem patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.
Lidl v ČR vykázal ve finančním roce 2017/2018 rekordní zisk před zdaněním 5,1 miliardy korun, meziročně o 27 procent víc. Díky růstu tržeb o pětinu na 52,3 miliardy řetězec poskočil ze čtvrtého na druhé místo žebříčku největších tuzemských obchodníků, za Kaufland.
Témata: Lidl
Související
5. března 2024 10:27
15. prosince 2023 13:34
16. října 2023 15:41
7. října 2023 10:08
6. června 2023 10:35
3. února 2021 8:41