Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Barrandov dostal od rady pokutu 200 tisíc za Moje zprávy

Jaromír Soukup (TV Barrandov)
Jaromír Soukup (TV Barrandov)
Foto: TV Barrandov

Společnost Barrandov Televizní Studio dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) pokutu 200.000 korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu. Rada to dnes uvedla v tiskové zprávě. Vyjádření Barrandov TS ČTK zjišťuje.

Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. Mimo jiné šlo o zakázku na kampaň "Ryba domácí" pro podporu spotřeby domácích sladkovodních ryb od ministerstva zemědělství. Podle rady obsahovala tvrzení ohledně problematických zakázek, jež byla předkládána jako fakta, přičemž zainteresované osoby a subjekty nedostaly prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit a celý případ byl prezentován jednostranně bez zařazení jakéhokoliv relevantního opozitního vyjádření. Zástupci Dorlandu si na reportáž u rady stěžovali hned po jejím odvysílání 20. listopadu.

"Pořad prezentoval jasný, předem stanovený postoj a jako takový jej lze považovat za předpojatý a snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměrů tvůrců. Provozovatel tedy neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů," uvedla rada.

Moje zprávy uvádí majitel televize Jaromír Soukup, který se postupně objevil jako moderátor ve více než desítce pořadů.

Témata:  Jaromír Soukup (TV Barrandov)

Aktuálně se děje

12. července 2024 20:18

11. července 2024 4:30

Oscarový herec George Clooney vyzval demokraty, ať vymění Bidena

Oscarový herec a významný sponzor americké Demokratické strany George Clooney ve středu vyzval prezidenta Joea Bidena k ukončení jeho volební kampaně. V článku pro New York Times Clooney také apeloval na ostatní představitele strany, aby na srpnovém zasedání vybrali jiného kandidáta.

Zdroj: Julie Jarošová

Další zprávy